Programmeerwerk: waar?

Photo of Sense Egbert Hofstede

Sense Egbert Hofstede 12-01-2012 16:49
Er zullen vast wel veel mensen zijn die als bijbaan programmeren. Ik ben ook op zoek naar zoiets, maar ik ben helemaal nieuw en ben benieuwd naar de dos en don'ts in Groningen.
Waar kun je het beste zoeken? Ik zag op StudentenWerk vacatures staan van uitzendbureau CN-IT, maar ik hoorde dat je het beste niet bij een uitzendbureau kunt zitten.

Photo of Jelmer

Jelmer 13-01-2012 12:06
Soms kan je als student-assistent een aanstelling krijgen om te programmeren, bij KI is er veel vraag naar goede programmeurs. Ik heb zelf een aanstelling bij Alfa-informatica. Probleem is alleen altijd budget van de faculteit en in contact komen, maar als informaticus moet dat wel goed komen. Gewoon solliciteren.

Freelance web development zie je ook veel mensen wel doen. Maar dat is niet specifiek voor Groningen tongue.gif

Wat je ook nog kan proberen is solliciteren bij kleine bedrijfjes voor een part-time baan. Ze hoeven niet vacatures te hebben, schrijf ze gewoon aan. Laat zien dat je wat kan. Maar sta er niet vreemd van te kijken als je de hele dag alleen maar bugs mag fixen in het begin...

Photo of Sense Egbert Hofstede

Sense Egbert Hofstede 14-01-2012 15:46
Bedankt voor het antwoord. Ik zal even om me heen kijken!