De wereld door de ogen van een bestuurder.

Photo of Maikel

Maikel 16-12-2011 10:30
Het is vroeg en koud. Ik zit op het station op een bankje. Op het spoor tegenover mij staat een man te schreeuwen tegen 2 oudere vrouwen. Ze lijken niks met elkaar te maken te hebben. Rechts staan een paar mensen ingehuurd door de NS foldertjes van de nieuwe dienstverlening uit te delen. Ze zijn meer met elkaar bezig dan met alle passagiers op het station. Een trein komt het station binnen en een horde mensen komt het station opgestapt.

Dit is wat ik zie, zittend op het bankje met mijn laptop op schoot. Wachtend. Wachtend op de trein, wachtend op Jouke, wachtend totdat we weer verder kunnen gaan. De vrouwen staan op en lopen weg, weg naar de trein die net is binnengekomen. De man schreeuwt nog wat, maar geeft het op en loopt weg. Een vrouw komt naast me zitten. Ze heeft heel veel bagage bij zich, het lijkt wel alsof ze een wereldreis gaat maken.

De trein die ik moet hebben komt het station binnengereden. Weer een horde mensen op het station en weer verzaken de mensen van de NS om op een fatsoenlijke manier foldertjes uit te delen. Ze zijn met zijn drieën en één ervan lijkt zijn best te doen. De andere 2 zijn vooral met elkaar bezig. Ik kijk om me heen. Nog steeds geen Jouke. Ach het is nog vroeg, komt vanzelf. Mijn telefoon trilt en het is Jouke. Of ik mijn Magickaarten nog mee ga nemen. Jammer maar helaas, ik zit al op het station.

Er komt een oud stel aangelopen. Of ik weet waar station 6B is. Gelukkigerwijs is dat daadwerkelijk iets wat ik weet en ik leg ze dus uit waar ze moeten zijn. Een druppel valt op mijn hoofd. Toch niet helemaal droog dat perron. Ik kijk omhoog en inderdaad, aldaar zit een klein gat in het plafond. De vrouw naast me lacht naar me. Nee leuk, zo’n lekkend dak hoor. Een trein vertrekt. Een wat oudere man rent er nog tevergeefs achteraan, maar hij is te laat. De deuren zijn dicht en de trein is in beweging. Ergens heb ik medelijden met de man, die nu ook meer dan een halfuur op het station mag zitten, als ik dat een beetje kan inschatten.

Aah daar is Jouke. Even langs de AH to go en dan in de trein naar Utrecht. In de warme trein. In de trein naar NSVKI.

Photo of

16-12-2011 20:27
Maikel, interpunctie :'(. Mijn ogen!

Photo of

17-12-2011 20:45
i miss enters sick.gif

Photo of Anita

Anita 18-12-2011 22:05
leuk stukje wel laugh.gif

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 22-12-2011 18:26
"Het is vroeg en koud. Ik zit op het station op een bankje. Op het spoor tegenover mij staat een man te schreeuwen tegen 2 oudere vrouwen. Ze lijken niks met elkaar te maken te hebben. Rechts staan een paar mensen ingehuurd door de NS foldertjes van de nieuwe dienstverlening uit te delen. Ze zijn meer met elkaar bezig dan met alle passagiers op het station. Een trein komt het station binnen en een horde mensen komt het station opgestapt.

Dit is wat ik zie, zittend op het bankje met mijn laptop op schoot. Wachtend. Wachtend op de trein, wachtend op Jouke, wachtend totdat we weer verder kunnen gaan. De vrouwen staan op en lopen weg, weg naar de trein die net is binnengekomen. De man schreeuwt nog wat, maar geeft het op en loopt weg. Een vrouw komt naast me zitten. Ze heeft heel veel bagage bij zich, het lijkt wel alsof ze een wereldreis gaat maken.

De trein die ik moet hebben komt het station binnengereden. Weer een horde mensen op het station en weer verzaken de mensen van de NS om op een fatsoenlijke manier foldertjes uit te delen. Ze zijn met zijn drieën en één ervan lijkt zijn best te doen. De andere 2 zijn vooral met elkaar bezig. Ik kijk om me heen. Nog steeds geen Jouke. Ach het is nog vroeg, komt vanzelf. Mijn telefoon trilt en het is Jouke. Of ik mijn Magickaarten nog mee ga nemen. Jammer maar helaas, ik zit al op het station.

Er komt een oud stel aangelopen. Of ik weet waar station 6B is. Gelukkigerwijs is dat daadwerkelijk iets wat ik weet en ik leg ze dus uit waar ze moeten zijn. Een druppel valt op mijn hoofd. Toch niet helemaal droog dat perron. Ik kijk omhoog en inderdaad, aldaar zit een klein gat in het plafond. De vrouw naast me lacht naar me. Nee leuk, zo’n lekkend dak hoor. Een trein vertrekt. Een wat oudere man rent er nog tevergeefs achteraan, maar hij is te laat. De deuren zijn dicht en de trein is in beweging. Ergens heb ik medelijden met de man, die nu ook meer dan een halfuur op het station mag zitten, als ik dat een beetje kan inschatten.

Aah daar is Jouke. Even langs de AH to go en dan in de trein naar Utrecht. In de warme trein. In de trein naar NSVKI."

Photo of

22-12-2011 19:10
Thanks Dirk tongue.gif

Photo of Eric Sparrow

Eric Sparrow 23-12-2011 00:20
Dirk, wat deed jij samen met Jouke onderweg naar het NSVKI?

Photo of Ben Wolf

Ben Wolf 23-12-2011 03:20

Eric: Dirk, wat deed jij samen met Jouke onderweg naar het NSVKI?
Eric, wat deed jij niet op het eindfeest?

Photo of Maikel

Maikel 23-12-2011 11:57
Bedankt hoor Dirk.

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 24-12-2011 16:08
Eric: Merk op dat er aanhalingstekens omheen staan, ik citeer een stuk van Maikel.. Dat Maikel dan die aanhalingstekens overneemt in zijn stukje, da's een ander verhaal..

Maikel, wel even netjes bronvermelden als je het direct overneemt he, dat van mij is een interpretatie, maar bij jou is het gewoon weer plagiaat tongue.gif

Photo of Eric Sparrow

Eric Sparrow 24-12-2011 18:13
Aanhalingstekens == Maikel zegt iets? tongue.gif Bovendien vrees ik dat ook jij bronvermelding nodig hebt hoor wink.gif

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 28-12-2011 00:51
Aanhalingstekens = citaat en je zoekt zelf maar uit waar het vandaan komt tongue.gif