Wat vind je van de OV-chipkaart?

Photo of Dyon Veldhuis

Dyon Veldhuis 25-09-2010 13:11
Nu mijn kaart al weer voor de tweede keer stuk is, ze geen reiskosten teruggeven en ik nog bijna geen positieve dingen over de OV-chipkaart heb gehoord (behalve dan in de reclames), ben ik benieuwd of er ook mensen zijn die blij zijn met de OV-chipkaart.

Wat vind je van de OV-chipkaart?

Goed
26.8%
26.8%
Neutraal
32.1%
32.1%
Slecht
41.1%
41.1%
Number of votes: 56

Photo of Wilco

Wilco 25-09-2010 14:09
Goed idee, slechte uitvoering. Ik denk dat het grootste probleem is dat ze het perse dit jaar ingevoerd wilden hebben terwijl het gewoon nog niet helemaal klaar was. Ik denk dat het nog een paar jaar duurt voordat het wel goed is, en dan zijn we er allemaal hartstikke blij mee.

Photo of Died Piraat

Died Piraat 26-09-2010 08:47
Ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar om er nou blij ofzo mee te zijn? Neuh, ik ben neutraal.

Photo of

26-09-2010 09:57

Wilco: Goed idee, slechte uitvoering. Ik denk dat het grootste probleem is dat ze het perse dit jaar ingevoerd wilden hebben terwijl het gewoon nog niet helemaal klaar was.

Dat gaat vaker zo met dit soort dingen.

Zelf heb ik er geen problemen mee gehad. Hij werkt prima, daar komt bij dat in een groot deel van het noorden je je kaart nog niet kan gebruiken en je hem alleen maar hoeft te laten zien. Scheelt geld, want je kan altijd gratis reizen op deze manier. smile.gif

Photo of Banana Me

Banana Me 26-09-2010 13:26
Gebruik hem niet gezien in het noorden hij nog niet ingevoerd is. Ofwel prima, een hele-week-OV-kaart smile.gif

Photo of

29-09-2010 18:36
Hoe komt het dat hij stuk is dan? Want dat zie ik niet zo snel gebeuren met mijn kaart...

Photo of Dyon Veldhuis

Dyon Veldhuis 29-09-2010 22:38
Eerst kreeg ik een pas waarvan de chip in no time niet meer werkte en nu had ik er een klein scheurtje in waardoor meteen de hele pas niet meer werkt.

Photo of Laurens

Laurens 06-10-2010 15:32
Het huidige week(end)-OV in Grunn is idd wel chill! Moet wel bekennen dat ik er niet fervent gebruik van maak, want de fiets regeert in Groningen. In steden als Amsterdam werkt het al stukken beter! Grote voordeel is dat je gewoon bij elke deur van de tram/bus kunt instappen. Je moet alleen niet vergeten om uit te bliepen als je je ingecheckt hebt.
Het grote nadeel van de kaart is dat er door heel Nederland nog te weinig apparaten stonden op het moment dat het systeem ingevoerd werd. Nederland moest persé steden als Parijs en Londen na-apen. Het systeem dat in deze steden origineel aanwezig was, functioneerde echt niet.
Hier in Nederland hadden we al een prima systeem voor het OV en daarom was het waarschijnlijk niet eens nodig om over te stappen. Maar ach, plastic kaartjes zijn een stuk hipper dan die weggooistrips. wink.gif

Photo of Dyon Veldhuis

Dyon Veldhuis 07-10-2010 18:11
Heeft weer een OV-chipkaart smile.gif
Nu maar opzoek naar een beschermhoes ofzo.

Photo of

08-10-2010 18:56
Wrom laat je 'm niet gewoon ergens diep in je beurs zitten? Die apparaten pakken het kaartje wel als je je hele beurs ervoor houdt.

Photo of Wouter

Wouter 09-10-2010 10:18
nope; vanuit mijn portemonnee doet de helft van de scanners t wel en bij de andere helft moet ik m eruit halen.

Wat een onnodig kutsysteem is het. Ze doen alsof het een geniale manier is waarop de hele wereld geen kaartjes hoeft te kopen, maar het is gewoon een manier om ongemerkt de prijzen omhoog te gooien. En reken maar dat ze veel verdienen door alle afschrijvingen van mensen die niet in/uitchecken. Ik vind het vooral supertriest dat die tactiek vooral werkt bij oude vrouwtjes die er toch al geen bal van snappen.

En dan van de ns nog maar te zwijgen met zn idiote reclames van 'ben jij al om?'. Dinsdag nog hebben we een trein gemist omdat we eerst op zoek moesten naar zo'n stom paaltje om in te checken.

En wat voor excuus hebben ze voor de manier waarop het hele gebeuren ingevoerd werd begin dit jaar? Niemand van welk personeel dan ook wist wat ie moest doen! En de NS? jah gut.... eh dat kan vanaf 16 Juli! En de hele provincie: heu? hebben we een ov-chipkaart nodig dan?

gewoonweg hopeloos. Als je het toch niet samen gaat coordineren, doe dan niet zo trots alsof je revolutionair bezig bent met je '1 kaart voor bus, tram, metro en trein!'.