Goede recepten

Photo of Anita

Anita 20-07-2010 22:46
Ik had het er vandaag met Joris en Harry over en dit miste nog op ons forum!

Dus... kom maar op met alle culinaire hoogstandjes!

Het mogen van lekkere recepten uit de allerhande tot zelfgemaakte familiegerechten zijn, maar 'bak de kip met groente en serveer met rijst' hoort hier net niet thuis smile.gif

(bold doe je met [b ] en [/ b] en italic met [i ] en [/i ], voor de mensen die net als ik niet weten hoe en wat op dit forum tongue.gif)

Photo of Anita

Anita 20-07-2010 22:46
Om maar even te beginnen:

Kippensoep met pit
ingredienten voor 4 personen:
100g kip
1 rode paprika
1 teentje knoflook
3 bosuitjes
1 zakje mix voor Hollandse kippensoep (50 g)
1-2 pepers, met of zonder pitjes (afhankelijk van je ik-kan-tegen-pittig-eten-gehalte)
wat olie om in te bakken
1 liter water

1. alles klein snijden smile.gif
2. in de soeppan de peper, paprika en knoflook bakken (met wat olie)
3. kip 2 minuten meebakken
4. kippensoepmix en 1 liter water toevoegen
5. 10 minuutjes doorkoken waarbij je moet blijven roeren
6. serveren met bosuitjes er bovenop smile.gif

Photo of Anita

Anita 29-10-2010 15:43
come onn people, jullie hebben vast ook lekkere gerechten die we MOETEN proeven smile.gif

Photo of Manon

Manon 29-10-2010 18:08
Toetje!:

Koop een kleine bakje ananasstukjes en een kleine bak franse volle kwark(of gewone kwark). Iniedergeval kwark zonder al een smaakje.
Roer de kwark los met twee of drie flinke scheppen suiker(voor twee personen), en de helft van het ananassap. Doe de ananas stukjes onderin een mooi glas(longdrinkglas) samen met de rest van het sap. Doe de kwark er boven op. En smullen maar! Oeh en een ananasstukje op de rand met een parapluutje maakt het nog zonniger

Photo of

30-10-2010 22:40

Anita: 1-2 pepers, met of zonder pitjes (afhankelijk van je ik-kan-tegen-pittig-eten-gehalte)

Helemaal weglaten dus. tongue.gif

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 30-10-2010 23:07
3 stuks met pitjes bedoel je smile.gif

Photo of Banana Me

Banana Me 31-10-2010 00:31

Anita: Kippensoep met pit

Lijkt me duidelijk hoor smile.gif

Photo of Anita

Anita 31-10-2010 14:07

Fons Vermeulen:
Ja, jij kan ze beter weglaten tongue.gif Dan is het niet helemaal meer 'kippensoep met pit', maar vast nog wel lekker smile.gif

Photo of

01-11-2010 14:09
Wat Fons zei tongue.gif

Photo of

02-11-2010 21:21
Hangt er ook van af natuurlijk. Je kunt beter niet twee hele cayennepepers nemen met pit, dan wordt het erg veel water drinken voor jou tongue.gif. Maar chilipepers kunnen misschien weer wel.