Server voor Hanoi programma

Photo of Redge

Redge 21-12-2009 15:27
Meeste mensen zijn vast wel bekend met de puzzel "De torens van Hanoi". Frank Brokken haalde het aan in zijn hoorcollege over recursie en gaf een huiswerkopgave van een vergelijkbaar progje.

Het schijnt (volgens Frank) het zo te zijn dat een of andere Chinese tempel een torens van Hanoi set heeft met 63 gouden schijven, en wanneer ze het oplossen eindigt de wereld.

Ik en Erwin hebben voor het huiswerk een progje geschreven dat de stappen van een Hanoi probleem uitwerkt. Dit gaat exponentieel langzamer naarmate er meer schijven zijn.

Het leek ons wel leuk om dit progje een tijd te laten draaien op het probleem met 63 schijven. De tijd die dit progje dan zou moeten draaien is in de orde van maanden of jaren. Om het ook nog interessant te maken kun je eens in de zoveel tijd de output naar een webserver sturen en vanaf daar syndicaten.

Vraagje is alleen: weet iemand een webservertje waar we dit progje op kunnen laten draaien zonder dat het ons wat kost? Of bied Cover haar server aan? Eventueel kunnen we het progje vertragen (1 set/seconde of zo) om het minder CPU intensief te maken.

Heeft verder iemand hier nog leuke ideeen over? Bijvoorbeeld hoe je op basis van output van cijfers een afbeelding van de torentjes kunt genereren of meer van dat soort leuke dingen? Of dit in 3D?

Photo of Banana Me

Banana Me 21-12-2009 18:38
Coverleden kunnen altijd een account aanvragen op de coverserver.
Weet alleen niet of de webcie er blij van wordt als je de cpu vol trekt dus ff afwachten wat hun reactie is smile.gif

Photo of psiborg

psiborg 06-01-2010 16:01
Dan fix je een sched_idle toch? :>

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 20-02-2010 21:51
dat kan nooit zo lang duren... ik ga het eens bouwen tongue.gif