Het goede/indrukwekkende/knappe films topic

Photo of Wilco

Wilco 13-12-2009 14:14
Regelmatig hebben we het in of rond de CoverKamer over films met wat meer diepgang dan de gemiddelde bioscoopfilm. Iedereen weet altijd wel goede films, maar als ik er een wil kijken ben ik altijd de titel vergeten. Dus daarom dit topic! Heb je een vette film gezien? Post hier de titel en geef even een korte samenvatting en vertel waarom hij zo vet was. smile.gif

Bijvoorbeeld zo:
Requiem for a dream (2000)
http://www.imdb.com/title/tt0180093/
Deze film gaat in feite over hoe de levens van verschillende mensen met ambitieuze plannen voor de toekomst helemaal naar de tering gaan door drugs. De film is op een hele bijzondere manier gefilmd. Erg indrukwekkend!

Photo of Died Piraat

Died Piraat 14-12-2009 11:01
Oeh, die heeft vooral erg vette muziek die. Ook al denkt iedereen dat dat muziekje van LotR is.

Photo of

14-12-2009 12:39
Ja, de muziek is wel tof in die film, alleen daarna is het zo verschrikkelijk uitgemolken tongue.gif

Ik vond 'the curious case of benjamin button' wel een mooie. Niet echt een supertopper, maar wel een apart verhaal dat goed uitgewerkt wordt.

Photo of

14-12-2009 21:46
The Butterfly Effect, PI, ...

Eigenlijk alle andere Actie-films van tig jaar geleden wink.gif

Photo of psiborg

psiborg 17-12-2009 03:11
Zijn maar een paar echt toffe actiefilms geweest imo, maar toch erg tof dat Waking Life daar ook bij was. Crash is ook een hele vette film.

Photo of Laurens

Laurens 23-12-2009 01:10
Moet even wat kwijt... Ben vanaaf naar 'Avatar' geweest van James Cameron. (die gozer die Titanic ook op zijn naam heeft staan... nee het is geen ijsberg) Wat een film! laugh.gif Volgens mij draait ie in Groningen in 3D... aanrader!

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 31-01-2010 21:50
Nou ik ook maar even dan tongue.gif

12 Monkeys, 21 Grams, 28 Days Later, 300, A Beautiful Mind, A Clockwork Orange, A Scanner Darkly, Abre los ojos, American Beauty, Amelie, Battle Royale, Big Fish, Bin-jib, Christiane F, Cidade de Deus, Clerks, Cube, Donnie Darko, Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, Equilibrium, ExistenZ, Fear and Loathing in Las Vegas, Fight Club, From Dusk till Dawn, Ghost in the Shell (II), Gladiator, Goodbye Lenin, Green Mile, Howl's Moving Castle, Into the Wild, La Haine, Lord of the Rings, Lucky Number Slevin, Memento, Minority Report, Mullholland Drive, No Country For Old Men, One Flew over the Cuckoo's Nest, Pi, Pulp Fiction, Requiem for a Dream, Resevoir Dogs, Revolver, S7ven, Shrek, Sin City, Snatch, Spirited Away, Stargate, Star Wars, Stranger than fiction, The Fountain, The Game, The Machinist, The Man From Earth, The Matrix, The Shawshank Redemption, The Truman Show, Trainspotting, V for Vendetta, Waking Life

Photo of Died Piraat

Died Piraat 01-02-2010 09:49
Oe, goed lijstje.

Ik zweer bij The Usual Suspects. Meesterlijke film.

Photo of Wilco

Wilco 01-02-2010 20:48

Diederick: Oe, goed lijstje.
En zo mooi gesorteerd! tongue.gif

Photo of Albert  Thie

Albert Thie 07-02-2010 17:47
Ik sluit me bij joel aan:P Heb de meeste van die films ook met hem gezien I guess. Vergeet The science of sleep niet! wink.gif

Photo of

16-02-2010 14:39

Joël Kuiper: Christiane F
Christiane F. – Wir Kinder vom Bahnhof Zoo, wat een heerlijk deprimerende film is dat. Net zoals Salò o le 120 giornate di Sodoma.

Voor de rest, alle films van Stanley Kubrick, Blade Runner ('relevant' voor KI), Aliens

Misschien nog een idee:  een fifties filmavond waarbij back-to-back 12 Angry Men en Paths of Glory (beide 1957, #7 en #49 op imdb) worden vertoond.

Jammer dat het projecteren van 2.35:1 films met een 4:3 768p projector zo crappy is sad.gif

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 18-02-2010 18:31

Albert  Thie: Vergeet The science of sleep niet!
La science des rêves – http://www.imdb.com/title/tt0354899/
ik kan niets anders zeggen dan: wat een lieve film is dat. Een geweldige mix tussen romantiek, comedy en een fantasierijk verhaal.

Photo of

22-02-2010 14:14
Was nog vegeten Eraserhead te vermelden...

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 08-03-2010 11:31
Twee voor de lijst:

Cloaka - Nederlandse film, en dat merk je. Geweldig acteerwerk op een ijzersterk verhaal over vriendschap, minachting, vergane glorie en egoïsme.

I heart Huckabees - Dat ik die film niet eerder gezien heb! Volgt het leven van een man opzoek naar de 'existentiële kwesties': humoristisch, bij vlagen diepgaand en volkomen absurd. Het soort film wat even blijft hangen, als je er van houdt.

Photo of Werner Buck

Werner Buck 12-03-2010 10:40
Recente Films:
Goede films: Moon, The Hurt Locker, District 9 (topper),
Grappig: The Invention of Lieing (je moet er ff inkomen daarna best leuk), Zombieland
Als je tijd over hebt: Paranormal activity, saw 6 (altijd lachen), 2012 (alleen leuk op een grote tv, en dan alleen om de actie en mooi beeldwerk), Pandorum
Avoid deze films no matter what: GI Joe rise of cobra, surrogates