Help! Flitser gezocht

Photo of

16-09-2009 18:47
Beste Coverleden,

Ik zit met een vraagje. Ik ben gevraagd om foto's te maken op een feestje op de 26ste (volgende week zaterdag). Nou is het, omdat dat 's avonds is, misschien wel handig om een flitser te hebben. Ik kan wel foto's maken vanaf een statief met een 50mm f/1.8, maar dan is het nog waarschijnlijk dat ik veel foto's van bewegende mensen krijg. Ook gaat het om 25 man die aan een tafel van zo'n 10 meter lang zitten, dus met de ingebouwde flitser kom ik er waarschijnlijk sowieso niet.

Ik vroeg me af of er iemand is van wie ik een flitser zou kunnen lenen, waarmee ik die foto's wel zou kunnen maken.

Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit met een flitser op een feestje foto's heb gemaakt, dus sowieso is het verstandig om redelijk ruim van tevoren alvast te kunnen oefenen. Dus dat betekent dat je je flitser ongeveer een week kwijt zult zijn.
Verder hoef je je ook geen zorgen te maken dat ik er bijvoorbeeld op ga staan en je vervolgens kunt fluiten naar je spullen, omdat ik ten eerste vrij voorzichtig ben en ten tweede, in het onwaarschijnlijke geval dat er toch iets gebeurt, ik altijd iets vergoed als ik het stuk maak ; ).

Dus, als er iemand is die me uit de brand kan helpen, dat zou erg gewaardeerd worden.

Photo of Anita

Anita 18-09-2009 13:13
is al gedaan smile.gif

Photo of

19-09-2009 13:40
Jup, ik ben je dankbaar hoor wink.gif

Photo of Wilco

Wilco 19-09-2009 16:58
Wellicht een tip: ik heb voor 1 euro (plus 8 euro verzendkosten ofzo) op eBay een losse flitser gekocht. Hij doet niet veel meer dan op commando flitsen en hij maakt er geluid bij, maar hij werkt als een tierelier hoor. smile.gif Je moet alleen zelf wat meer met de instellingen van je camera prutsen. Dus kijk eens of je een leuk tweedehandsje kunt vinden.

Photo of

20-09-2009 10:19
Thanks Wilco, ik zal het onthouden smile.gif.
Ik vraag me alleen wel af wanneer ik nu helemaal een flitser zal gebruiken, omdat ik verder 's avonds echt nooit foto's maak.