Studielink: lust of last?

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 17-08-2009 14:21
Sinds dit jaar hebben we ipv dooiebomen een internetpagina waar we ons moeten (her)inschrijven.. wat vinden jullie er van?

Studielink: lust of last?

Studielink? wasda?
2.6%
2.6%
Awesome, nou hoef ik de deur niet meer uit
20.5%
20.5%
Ik heb het opgegeven
15.4%
15.4%
Maak het dood met VUUR!
61.5%
61.5%
Number of votes: 39

Photo of

17-08-2009 14:53
't Was een handige hint geweest als je per brief/e-mail/fax/telefoon/telegram/sms/tamtam/wtf doorkreeg dat je al een username had, en wat deze dan precies was.

Photo of Lise

Lise 17-08-2009 22:05
In all fairness, daar had je een mailtje van gehad moeten hebben wink.gif (studentmail enzo).

Ergernis 1: de login-knop. Die valt gewoon niet op!
Ergernis 2: het doorgegeven wachtwoord klopte niet
Ergernis 3: het opnieuw aangevraagde wachtwoord werkte niet
Ergernis 4: ik kreeg geen vakje om mijn 2e aangevraagde wachtwoord in te vallen
Ergernis 5: mijn betalingsgegevens zijn verkeerd doorgegeven (wel / geen termijnen; hoe moeilijk kan het zijn!)
Ergernis 6: het kost tig meer tijd dan dat papiertje invullen!

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 17-08-2009 22:55
Ik zie het voordeel niet, het enige voordeel dat ik te horen heb gekregen was dat je nog maar met 1 instantie te maken hebt.

Behalve dan niet, want in plaats van dat je het regelt met de CSA+IBG, regel je het nu met Studielink+IBG. Het zou handig kunnen zijn als je je automagisch voor meerdere studies kunt inschrijven, maar dat kan niet. Bovendien gaan de betalingsgegevens nog steeds via de post, dus dat heeft ook geen voordeel. sad.gif

Maak het maar dood met VUUR!

Photo of

18-08-2009 08:08

Lise: In all fairness, daar had je een mailtje van gehad moeten hebben

f*ck on a stick!

Inderdaad :$

Maar d'r was zo'n lading mail van studielink... wha!

Photo of Wilco

Wilco 18-08-2009 10:26
Wat ik vervelend vond was de betaalprocedure. Ik geef aan dat ik gespreid wil betalen via automatische incasso. Ik schrijf me in en krijg een machtigingsformulier thuisgestuurd die ik ondertekend weer terug stuur. Dus volgens mij ben ik dan klaar met mijn inschrijving. Maar daarna krijg ik tot drie keer toe een mailtje van studielink met de strekking 'Pas op! Je inschrijving is nog niet voltooid, want je hebt nog niet betaald!'. Ja logisch dat ik niet betaald heb, de RuG moet het geld nog afschrijven. Na de derde keer heb ik een mailtje gestuurd naar het CSA met de vraag of ik nou iets verkeerd heb gedaan met mijn inschrijving, want anders zou ik toch niet steeds waarschuwingsmailtjes moeten ontvangen? Antwoord: Nee, je machtigingsformulier is nog niet verwerkt, dit kan nog wel even duren, tot die tijd krijg je waarschuwingsmailtjes van studielink.
Handig... sick.gif

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 19-08-2009 14:47
*zucht*.. het blijft een kutsysteem.

Mocht je trouwens ooit uitgesloten worden omdat je $random keer je wachtwoord ingetypt hebt (niet noodzakelijk fout oid, gewoon ingevuld afaik): Vraag een nieuw wachtwoord aan. Het reset je count, je nieuwe wachtwoord wordt, plaintext, in je mailbox gestopt. veilig? Nee. beter dan een uur wachten? ja.

Photo of Wilco

Wilco 20-08-2009 21:56
En het gaat maar door met de onduidelijke mailtjes... Ik heb mijn adres gewijzigd via Studielink. Krijg ik een 'Bericht van Studielink' met onder andere de volgende tekst.


LET OP: adreswijzigingen voor studiefinanciering moet je ALTIJD rechtstreeks doorgeven bij IB-Groep.
Desgewenst kun je dit zelf in Studielink regelen.

Ok, dus mijn adreswijziging voor de IB-Groep kan ik niet via Studielink regelen, maar kan ik densgewenst wel via Studielink regelen.

Photo of Daniel

Daniel 23-08-2009 15:50
Die waarschuwingsmailtjes zijn echt schíjt irritant!

Ik zag net via een rits linkjes dat je het geld ook gewoon zelf kunt overboeken. Dat had ik er wel voor over gehad om die mailtjes niet te hoeven ontvangen...
Maar ja, nu durf ik niet meer, want dat gaat natuurlijk mis en dan wordt het naast mijn overboeking óók nog geincasseerd. sad.gif en dat vindt mijn bankrekening niet zo leuk...
Dan toch maar nog 88 mailtjes ontvangen.

Doe mij maar gewoon lekker zo'n papieren formuliertje smile.gif

Photo of Banana Me

Banana Me 25-08-2009 11:59
Ik had nergens problemen mee, maar zo te lezen ben ik een uitzondering smile.gif

Photo of Lise

Lise 26-08-2009 15:42
Omdat Studielink niet had begrepen dat ik in 1 keer wilde betalen (ja, het staat er echt!) en niet in termijnen, ben ik maar gewoon met mijn pinpas naar de studentenadministratie gegaan. Studielink weet nog steeds niet dat ik heb betaald, maar volgens de dame achter de balie krijg ik gewoon mijn studentenkaart en dan is het in orde.

Photo of Banana Me

Banana Me 27-08-2009 22:10
btw, ik mis de optie I don't care. Daar wil ik eigenlijk op stemmen tongue.gif

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 28-08-2009 13:53
even gekeken in m'n inbox, het heeft ze 22 mailtjes gekost om mij in te schrijven. TWEE EN FUCKING TWINTIG. (oh, en ik ben nu ook twee keer ingeschreven, maar hey, beter dan niet tongue.gif)

vroeger... vroeger kregen we 1 brief met 2 formulieren, 3 handtekeningen, 4 uuuhm.. nja, 1 keer alles in een envelop stoppen, posten, klaar.

Photo of Lise

Lise 28-08-2009 14:24
En dan alsnog altijd te laat wezen tongue.gif. Ik snap niet waarom dat nou elke keer weer gebeurt. Maar ach, collegekaart krijgen als het jaar al begonnen is is ook geen drama I suppose.

Photo of Daniel

Daniel 30-08-2009 22:17
Ik ben ook maar naar het inloopuur van Studielink gegaan bij de csb. Voor mij was het toen klaar smile.gif
Blijkbaar is er iets mis gegaan met het versturen/ontvangen van de machtiging.