beamer in de SLACK?

RoomCee 10-06-2009 18:08
een beamer is handig tijdens bijv. ALV's of consolewars of filmavonden. Ze zijn wel te krijgen bij de receptie, maar die beamers mag je niet buiten het gebouw gebruiken. Een beamer kost ca. 300 eu.

beamer in de SLACK?

ja, awsome
8.0%
8.0%
nee, kost veel geld
16.0%
16.0%
nee, is niet nodig
8.0%
8.0%
ja, kan mooi van het almanakbudget
8.0%
8.0%
nee, boven zijn ze gratis
28.0%
28.0%
ja, als de SLACKCie genoeg geld ophaalt bij de veiling
32.0%
32.0%
Number of votes: 25

Photo of

10-06-2009 19:33
Vroegah... kreeg je ze mee naar huis om 'n EK/WK te kijken laugh.gif

Photo of

11-06-2009 10:56
Als ze ergens een aanbieding hebben met een beamer / webcam combinatie vind ik het prima. Kan je gelijk de CoverCam in de Coverkamer plaatsen.

Photo of Chris

Chris 11-06-2009 11:26
Mja, een beamer is altijd leuk om te hebben, maar hoe hard heb je het echt nodig. Bv "handig bij ALVs", maar hoe vaak komt het voor dat je (voor lange tijd) iets nuttigs moet projecteren? Bij de gemiddelde ALV is projectie alleen maar iets extra's. Als het echt een keer nodig is, kun je altijd een nuttige ruimte daarvoor huren.

Als er geld is voor een beamer, dan vraag ik me af: is er niet een beter doel om het in te stoppen, waar alle leden wat aan hebben. Ik noem wat alternatieven:
* een super gave almanak
* nog een kleuren brainstorm, of een extra dik exemplaar
* investeren in een buitenlandse excursie (meestal toch vrij prijzig)
* een super gave spreker uit het buitenland over laten vliegen voor een symposium (en daarmee meer bezoekers en pers aandacht trekken)

Ik weet dat ik hier een beetje de opa uit ga hangen, maar ik weet nog hoe tijdens mijn bestuursjaar over bijna elk dubbeltje werd nagedacht waar het aan werd uitgegeven (en als je dat niet deed, dan kreeg je kritiek van de ALV). Ik heb de indruk dat die tijden een beetje veranderd zijn en "gewoon lekker uitgeven" meer centraal staat.
Dat is niet per se slecht (juist ook leuk!), maar af en toe een vraag als "is het echt nodig" en "wat is een alternatief" kan misschien geen kwaad?

Photo of Banana Me

Banana Me 11-06-2009 13:18
Er zijn maar beperkte situaties waarbij zo'n ding nuttig is, 300 euro vind ik daarom veel teveel. Alles wat in de BB is kan je een beamer voor halen bij de balie (je krijgt die dingen echt super makkelijk mee). Voor die 300 euro kunnen we beter wat anders kopen/doen.

Photo of

15-06-2009 01:01
@Chris:

Het geld voor een buitenlandse spreker is voor het symposium in 2010 al gevonden (90% zeker anyway), de almanak is supergaaf en full-colour, en de gemiddelde brainstorm heeft tegenwoordig 8 kleurenpagina's and rising... laugh.gif

Je punt blijft desondanks staan, er is behoefte aan een beamer en het kost geld, en er moet goed over nagedacht worden of die 2 met elkaar in verhouding staan.... Wat mij betreft: Als we overdag ook bijvoorbeeld kunnen console-gamen in de gemeenschappelijke ruimte ermee (Projecteren op het whiteboard!) is het het denk ik zeker waard, en anders twijfel ik....

Photo of Chris

Chris 15-06-2009 14:42
Dat is goed om te horen Ben. Wat betreft het geld voor de spreker: supergaaf! Mijn advies zou wel zijn: reken je pas rijk als het geld in de pocket is (sponsoren zeggen nogal eens last-minute af..).

Is er trouwens al bekend wanneer de nieuwe almanak uitkomt? Ik ben erg benieuwd (goed, en nu ga ik idd erg off-topic)

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 15-06-2009 19:15
De almanak (in PDF-vorm) is momenteel bij de drukker.

Photo of Banana Me

Banana Me 15-06-2009 21:45
Een punt voor een beamer is wel, dat zodra we gewoon een hebben staan we:
-Niet meer heen en weer hoeven sjouwen met die dingen.
-Ze al aangesloten zijn.
-Mensen ze meer gaan gebruiken.

Maar blijft veel geld smile.gif

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 15-06-2009 22:26

Ben: en de gemiddelde brainstorm heeft tegenwoordig 8 kleurenpagina's and rising... laugh.gif

eehm.. laat me illustreren:
http://saffier.no-ip.org/dirk/bstorm.JPG

desalwelteplus is het tof dat we kleuren hebben smile.gif

Photo of

15-06-2009 22:35
Geen eenheden bij de assen -1 ! tongue.gif

Photo of Daniel

Daniel 15-06-2009 23:49
Super Smash.. op een beamer...? ... ALTIJD??? *twinkelende ogen*
AWSOME! (wink.gif)

Photo of

16-06-2009 10:03
Paint Pictionary!

Legendary... wait for it... dary!

Photo of

16-06-2009 15:24
Wanneer de SLACKCie het geld zelf bij elkaar sprokkelt dmv veilingen vind ik dat ze best een keer iets tofs mogen kopen. Een beamer is inderdaad duur, maar nuttiger dan een can crusher... alhoewel die ook wel heel awesome is!

Photo of

17-06-2009 00:55

Margreet: maar nuttiger dan een can crusher...

*gasp* NUTTIGER DAN EEN CAN CRUSHER?

Dat zijn alleen duct tape en tie wraps.