De videotheek, kom jij daar nog wel eens?

Photo of Wilco

Wilco 20-04-2009 09:49
Het gaat de laatste tijd niet meer zo goed met traditionele videotheken. Mensen huren de laatste tijd niet zo veel films meer. Sommige videotheken proberen dan ook met hun tijd mee te gaan door online films te verhuren, of het verhuren van DVD's via de post te regelen.
Kom jij nog wel eens in een traditionele videotheek om films te huren?

De videotheek, kom jij daar nog wel eens?

Jahoor! Altijd leuk, filmpje kijken
11.1%
11.1%
Nee, ik kijk ze wel op TV
6.7%
6.7%
Nee, ik kijk uberhaupt nooit films
2.2%
2.2%
Nee, ik koop altijd de DVD\'s
4.4%
4.4%
Nee, ik zit bij een postoder-videotheek
0.0%
0.0%
Nee, ik stream films via een online videotheek
0.0%
0.0%
Nee, ik kijk films via een \'thuiskopie\'
75.6%
75.6%
Number of votes: 45

Photo of Banana Me

Banana Me 20-04-2009 11:54
100% Score!

Photo of Wilco

Wilco 20-04-2009 16:42
Heeft hier trouwens iemand ervarning met online films huren en dan streamen/downloaden? Ik vind het opzich wel een goed idee, maar tot nu toe is alles Windows-only. Als het allemaal net zo makkelijk/makkelijker zouden maken dan torrenten/usenet dan zou ik nog best willen betalen.

Photo of Lise

Lise 21-04-2009 11:07
Ik ga veel naar de bios en kijk ook films op tv. Vind ik een film echt goed? Dan koop ik gewoon de DVD (net als CD's trouwens). Zo duur is het nou ook weer niet.

Vroeger downloadde ik wel muziek trouwens (nu luister ik voornamelijk radio). Maar ook daarvoor gold dat ik gewoon de CD kocht als ik de muziek echt leuk vindt. DVD's en CD's lenen bij de bieb kost trouwens ook (zo goed als) niets.

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 21-04-2009 20:25
Tegenwoordig staan er ook een aantal films en series op youtube, moet je wel uit Amerika komen, maar blijkbaar heb ik dat ooit ingevuld laugh.gif

Photo of

22-04-2009 09:10
Volgens mij doen ze gewoon een ip-check... Series download ik altijd, vet handig met zo'n RSS download-unit en tvrss.net smile.gif

Als zoiets voor een redelijk tarief minstens net zo goed zou werken en niet alle auteursrechten zou schenden...prima!

En films waar je naar uitkijkt kun je m.i. 't beste nog gewoon in de bios kijken wanneer ze uitkomen, of je moet wel een héél ruige setup thuis hebben voor dezelfde ervaring (moet je de irritante medebiosgangers er ook nog bijverzinnen!)

En films op tv kijken: *bibber* !

Photo of Wilco

Wilco 22-04-2009 09:57

Stefan: En films op tv kijken: *bibber* !
Inderdaad, het is me laatste weer eens gebeurd dat ik een film ging kijken op SBS6. Dom natuurlijk, je zit de hele avond reclame en Piet Paulusma te kijken (en komt Hart van Nederland ook nogsteeds tussen films door?).

Ik vind britse detectives altijd heel leuk om te kijken. Die worden regelmatig uitgezonden door de publieke omroep (zowel die van nederland als belgie) en dat is echt prima! Geen reclame tussendoor! smile.gif

Photo of

22-04-2009 15:10
Moet ook gezegd, het is een keer goed geweest om een film te kijken op sbs6, en dat was "twelve monkeys" in 2003 smile.gif

Toen kwam ik langsklunen tijdens hvnl smile.gif