Cover torrent tracker?

Photo of Wilco

Wilco 30-03-2009 13:47
Cover heeft al enige tijd een geweldige CoverServer die rechtstreeks aan het gigabitnetwerk van de RuG hangt. De server regelt voor ons natuurlijk de website en de mail, maar staan het grootste gedeelte van de tijd uit z'n neus te vreten. In twee maand tijd verstuurt hij nog niet eens 3 GB aan data.
Dus ik vroeg me af: hoe kunnen we al deze bandbreedte nou eens niet verloren laten gaan en die server van ons eens aan het werk zetten? Een Cover private bittorrent tracker! Een tracker waar je alleen op mag na inloggen op de site en waar iedereen naar harte lust zijn foto's en filmpjes van coveractiveiten op kan zetten, waar we ISO's van FotoDieVieDie's op kunnen zetten en waar je je eigen creaties met Coverleden kan delen. En de CoverServer kan alles uiteraard seeden. Zien jullie er wat in?

(oh en natuurlijk geen illegale meuk, anders worden we van het netwerk afgeschopt)

Photo of Anita

Anita 30-03-2009 17:45
als de webcie de nieuwe site (met nieuwe foto's upload mogelijkheden en alle andere genoemde functies voor de fotocie wink.gif) af heeft.... tongue.gif
dan is het wel handig als wij onze foto's direct op de coverserver kunnen zetten  ipv op de fotocie-account van KI.. (en voor de rest van de leden hun foto's ook, die wij dan weer kunnen neerzetten op de site)..

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 30-03-2009 22:43
Hoe wilde jij er voor zorgen dat ik geen illegale content er op ga zetten?


Euh, ik bedoelde natuurlijk "men".

Photo of Wilco

Wilco 31-03-2009 13:08
Met een waarschuwing in grote letters en een schop onder je kont als je het toch doet.

Photo of psiborg

psiborg 31-03-2009 23:01
Hoe wilde je gaan vaststellen of iets illegaal is? smile.gif

Photo of

01-04-2009 17:54
Gaat het RUG-netwerk dit leuk vinden? Ik vermoed van niet.... Ik wil best seeden als er een netwerk komt wanneer mijn computer aanstaat, vindt het idee leuk!

Photo of Wilco

Wilco 02-04-2009 10:14
@psiborg
Wat dacht je van: Je mag alleen dingen uploaden als je zelf de auteur bent of als de auteur toestimming heeft gegeven.

@Ben
Wat zouden ze er op tegen kunnen hebben? We gebruiken de server (en de internetverbinding) dan voor legale, Covergerelateerde doelen. Of we dit doen via HTTP, SMTP, SSH, SFTP of BitTorrent zou dan toch niet zoveel mogen uitmaken? BitTorrent is slechts een protocol en ik heb niet de indruk dat het RuG-netwerk dat niet aan zou kunnen.

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 06-04-2009 08:30
hmm, ik heb nog wel een mapje "Linux Distro's" staan hier, alleen even een hashmap schrijven zodat men daadwerkelijk weet wat ze downloaden tongue.gif

Photo of Wilco

Wilco 06-04-2009 14:36
Je bedoelt dat je een programma wilt schrijven dat strings als "Debian.5.stable.i386" en "Arch_linux_amd64_CD1" mapt naar strings als "Futurama Season 3" en "Left.4.Dead.cracked"? tongue.gif

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 07-04-2009 00:27
kijk, jij snapt het wink.gif

Photo of Daniel

Daniel 04-06-2009 21:37
Ik vind het een erg gaaf idee! laugh.gif
Als er een kudo systeem was, had ik je kudo's gegeven! *idee voor de nieuwe website ofzo?*

anyway, zelfs als mensen er niet illegale meuk op donderen ben ik voor! smile.gif

Photo of

09-03-2010 15:42
Is er nog iets van dit initiatief terecht gekomen?

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 09-03-2010 21:00
Ja, Alan (de Coverserver) draait inmiddels een tracker, met daarop onder andere de DVD van het symposium.

Photo of

09-03-2010 21:33
En wordt er nog ergens een lijst van getrackte torrents gepubliceerd?

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 09-03-2010 22:04
Nee, als er nieuwe torrents worden toegevoegd, horen degene die het willen downloaden het wel, meestal via de mailing-lijst.

Lijst van huidige seeds:
batadvd2009.iso
FoToCie_DieVieDie_2007-2008.iso
symposium.iso