Waar wil jij heen op StudCiereis?

AC/DCee 09-02-2009 17:02
De StudCie gaat weer een buitenlandse reis organiseren. Waar wil jij heen?

Waar wil jij heen op StudCiereis?

Hasselt
12.5%
12.5%
Berlijn
62.5%
62.5%
Duur naar Engeland
25.0%
25.0%
Number of votes: 32

Photo of

09-02-2009 19:12
De Doeks uut Hasselt ja!

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 09-02-2009 23:14
Berlijn klinkt wel tof

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 09-02-2009 23:14
Berlijn klinkt wel tof

Photo of Banana Me

Banana Me 10-02-2009 00:24
Engeland, anders Hasselt (moest eerst opzoeken waar dat ligt, maar goed Nederland dus).
Berlijn vind ik niks, ik vind Duits een verschrikkelijk taal die ik weiger te spreken (en niet kunnen communiceren in een land is verrekte lastig).

Photo of Eric Sparrow

Eric Sparrow 10-02-2009 10:15
Ik vind de antwoorden wel een beetje gekleurd weergegeven..

Photo of

10-02-2009 12:34
In 2004 zijn we in Berlijn geweest, dat was echt supergaaf. Mooie stad, leuke uitgaansgelegenheden. Toch jammer dat we toen niet binnen kwamen bij die underground party in één of andere afgelegen fabriekshal (uitsmijter bij de deur die ons niet binnen wilde laten was een kerel vol met tatoeages in zijn gezicht en een gigantische ring door zijn neus, zo eentje die stieren ook hebben zeg maar, dikke kale kop, lange leren jas). De man van het hostel zou daar draaien en had ons uitgenodigd...

Maar we hebben uiteindelijk wel heel erg leuk gestapt. Ook zijn we bij het stasi gevangenis museum geweest (was per ongeluk: we wilden eigenlijk naar het stasi museum, maar we werden door omwonenden naar de verkeerde plek gestuurd). Dat was echt héél erg indrukwekkend...

De KI gerelateerde activiteiten waren ook leuk, maar niet uitzonderlijk naar mijn mening. Al met al was het wel heel erg geslaagd toen.


Overigens: duur naar Engeland snap ik niet. Dat is nu toch juist enorm goedkoop door de lage pond?

Photo of

10-02-2009 17:39
Die kale kop had ik wink.gif de uitsmijter had lang donker haar... (En die prikkeldraad tattoeage in z'n gezicht was best eng ja laugh.gif )

Qua Ki, vergeet de stampende voetbal AIBO's niet, de hele vloer dreunde ! En dat E-Chalkboard was ook best wel cool toch!

Photo of Sander

Sander 14-02-2009 00:28
~Dure Engeland: Als je met Ryanair vliegt vanaf Bremen heb je (iig in April als je nu zou boeken) voor 42 euro een retourtje londen. Retourtje Berlijn met de trein (vanaf Leer) is 58 euro op z'n goedkoopst. De pond wordt mss wel weer iets duurder, maar zal niet meer al te veel zijn schijnt.

Photo of

15-02-2009 20:18
In Engeland is zowel verblijf als reis duurder. Boeken van tevoren met het vliegtuig wil niet meer; wanneer het programma eenmaal rond is en er ook nog een inschrijvingstermijn overheen is gegaan is het daar te laat voor. We zouden dan dus waarschijnlijk met de auto gaan. Al met al wordt dat veel duurder dan Duitsland, mede door de overtocht.

Overigens ligt Hasselt in België, net over de grens bij Maastricht. Ze schijnen daar vooral leuke KI-gerelateerde bedrijven te hebben.

Photo of

16-02-2009 10:06

Stefan: Die kale kop had ik wink.gif de uitsmijter had lang donker haar... (En die prikkeldraad tattoeage in z'n gezicht was best eng ja laugh.gif )

Hmm, in dat geval zal hij op zijn minst wel flinke inhammen gehad hebben! Dat die tatoeage prikkeldraad was wist ik ook niet meer.

Photo of Chris

Chris 17-02-2009 00:05
Ik ben deze maand met de trein naar Londen gegaan. Een retourtje was 109 euro (zaten er ook tussen van 99 euro). Voordeel is dat daar de hele reis van Groningen tot in centraal Londen zit (je hoeft dus niet nog eerst naar het vliegveld e.d.).
Maar ik kan me voorstellen dat dat voor een "korte" StudCie reis wat te veel van het goede is. Een ExCie reis van een week daar en tegen wink.gif

In Londen is iig genoeg te zien om een week of langer te vullen (zowel wetenschappelijk als cultureel) en heel veel is ook gratis, bv musea.

Berlijn was overigens ook gaaf. Als ik de StudCie was zou ik dan eens de documenten opzoeken van de StudCie uit feb 2005, hoe zij alles georganiseerd hadden en waar accommodatie was e.d..
(en Berlijn schijnt heeeel goedkoop te zijn)

Photo of

18-02-2009 14:18
Dan hoop ik maar dat we het toen goed gedocumenteerd hebben wink.gif.

Photo of

18-02-2009 14:59
Dat zal toch wel, het jaar ervoor heb je er juist flink op lopen hammeren bij commissies! wink.gif

Photo of Chris

Chris 19-02-2009 10:39
Hmm. Ik weet ook niet hoe hard ik er op gehamerd heb bij Heiko in dat jaar (als Commissaris Intern). Volgens mij was dat 1 van de eerste weken van ons bestuur zijn.
Volgens mij moet er iig nog wel ergens een programmaboekje zijn (iig in mijn "archief" thuis smile.gif).
En natuurlijk hebben we de foto's nog:
http://www.svcover.nl/fotoboek.php?book=192

Een van de dingen die iig belangrijk was: neem je eigen vis mee! wink.gif