Wat is het beste idee?

Photo of Wilco

Wilco 02-06-2008 15:01
Wanneer men iets een goed idee vindt doet men wel eens de uitspraak: "Dat is het beste idee sinds ..." Over wat er op die puntjes moet staan verschillende de meningen nog al eens. Wat is volgens jou het beste idee?

Wat is het beste idee?

Gesneden brood
13.6%
13.6%
Moorkoppen met slagroom
9.1%
9.1%
De postduif
4.5%
4.5%
De ritssluiting
18.2%
18.2%
De wapenstilstand van 5 mei 1945
9.1%
9.1%
De gloeilamp
22.7%
22.7%
De ontdekking van bergruimte
13.6%
13.6%
Jaren
9.1%
9.1%
Number of votes: 22

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 02-06-2008 23:19
Jaren is helemaal niet zo'n goed idee; stiekem heel vreemd dat wij alles baseren op een benadering van het aantal rondjes dat de aarde rond de zon draait. Helemaal omdat wij dat op een schatting vanaf de geboorte van Jezus doen, en dat helemaal belangrijk vinden terwijl we:
a) niet weten of hij heeft geleefd
b) niet zeker weten of hij dan de zoon van God was/is
c) niet zeker weten wanneer hij dan geboren zou moeten zijn.

Ik ga voor gesneden brood...

Photo of

02-06-2008 23:37
Of ie überhaupt bestaan heeft...

Doe mij maar koude fusie, dat vind ik zo'n goed idee!

Photo of

03-06-2008 15:50
Blijkbaar vinden we oorlog allemaal prima...

Photo of

03-06-2008 16:36
Ik denk dat iedereen bekent is met de capitulatie van Duitsland in Nederland (en overigens ook Denemarken) op 5 mei 1945, maar dat is toch echt wat anders dan een wapenstilstand. Daarnaast verteld wikipedia me dat op 5 mei 1945 alle U-boten terug werden geroepen naar Duitsland en dat er een opstand tegen de Nazi's uitbrak in Praag.

Wat mij betreft is een wapenstilstand dus een beetje gek uitgedrukt, daarnaast zie ik dat niet echt als een ``idee'' maar meer als een feit in de geschiedenis (het is niet dat iemand bedacht dat de Duitsers maar even moesten capituleren).

De conclusie dat men oorlog niet erg vind, klopt dus niet denk ik. De optie in de poll is gewoon een beetje apart, daarom kiest niemand die optie.

Photo of

03-06-2008 17:46
Bij Normandië aanvallen ipv het nauw van Calais, da's een goed idee, de capitulatie van de duisters was gewoon een kwestie dat ze op aan het raken waren...