Wat is jouw nieuwe wachtwoord?

Photo of

02-04-2007 12:43
Laat maar horen! tongue.gif

Even serieus wink.gif.
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is hoeveel overlast iedereen van de problemen heeft ondervonden. Ben je het ook zat? Vind je dat het systeembeheer bij KI beter moet? Iemand die weet of het bij andere (IT gerelateerde) studies net zo is? Beter? Of slechter?

Zelf baal ik er wel van. Het meeste last heb ik van de mail die het niet doet. Daarnaast natuurlijk wel opdrachten die gemaakt moeten worden, maar de deadline daarvan is wel uitgesteld, dus dat is niet al te problematisch.

Wat is jouw nieuwe wachtwoord?

s2rydibe
6.9%
6.9%
janonyw7
6.9%
6.9%
gy1opede
3.4%
3.4%
anders :P
34.5%
34.5%
ik heb nog geen nieuw wachtwoord :(
48.3%
48.3%
Number of votes: 29

Photo of

02-04-2007 13:45
Zo, ondertussen een nieuw wachtwoord opgehaald. Dat kan bij de onderwijsbalie. Je kunt daar vandaag voor wachtwoorden ook buiten officiele openingstijden terecht.

Overigens: hoewel iedereen vast zelf zo slim is. Het is natuurlijk niet handig om wat voor wachtwoord dan ook te plaatsen hier. Ook niet wachtwoorden die je voorheen gebruikte. Daar kunnen vervelende mensen mogelijk uit afleiden wat voor soort wachtwoorden in gebruik zijn (en daar hun voordeel mee doen).

(dit als soort van disclaimer wink.gif)

Photo of Stephanie

Stephanie 02-04-2007 15:24
Ik vond het vooral ook irritant dat ik niet bij mijn mail kon... verwachtte wel wat belangrijke mailtjes en als je dan niet eens zeker weet dat je ze überhaupt zult ontvangen is niet zo lekker...

De rest is ook niet zo fijn.. uitgestelde deadlines en niet kunnen werken terwijl je ontzettend veel moet doen.. maar ach.. ik weet niet of een andere systeembeheer dit wel had kunnen voorkomen.

Photo of Stephanie

Stephanie 02-04-2007 15:27
P.S. voor iedereen die het nog niet wist:

Ronald en Rutger raden iedereen aan om al je wachtwoorden van accounts waar je vanaf het IDEA in de laatste maand (ongeveer) bent ingelogd, te veranderen.

Photo of Chris

Chris 05-04-2007 07:26
@Stephanie: ik vind het echt apart dat dat soort tips niet gewoon even over de all worden gestuurd, maar goed...

Photo of Stephanie

Stephanie 05-04-2007 08:56
Tsja.. dat vonden wij ook wel. Kim heeft ook aan iedereen die het maar wilde horen doorgegeven dat ze via Nestor makkelijk naar zowel de bachelors als masters konden mailen om te laten weten wat er aan de hand was... nu hebben ze dit uiteindelijk wel gedaan, maar had veel eerder gekund..

Photo of

07-04-2007 11:51
Ik heb thuis mijn wachtwoorden ook veranderd. Voorlopig naar tijdelijke wachtwoorden, want ik ga binnenkort alles opnieuw installeren (mijn ubuntu is nog steeds versie 5 breezy badger ofzoiets en windows schoon kan ook geen kwaad). Kan ik ondertussen nog even een nieuw thema voor mijn nieuwe serie wachtwoorden bedenken wink.gif.

Photo of Cas

Cas 07-04-2007 19:30
@Heiko: Als je nog even een weekje wacht kan je ubuntu 7.04 installeren wink.gif

Photo of

07-04-2007 21:55
Ah, goed dat je het zegt. Ik wist dat ie bijna kwam.
Maar het was anders ook goed gekomen, ik was niet van plan om binnen een week te gaan herinstalleren smile.gif.

Maar toch goed om te horen.
Ik twijfel overigens nog, ik kan natuurlijk ook de nieuwste Fedora installeren ipv Ubuntu.

Photo of Professor Chaos

Professor Chaos 08-04-2007 09:18
Heiko! Ga je mond spoelen! Fedora...

Photo of

08-04-2007 10:52
Wat is er mis met Fedora wat wel goed is met Ubuntu?
Of is het soms omdat Ubuntu afgeleid is van Debian?

Nouja, volgens mij kun je dan altijd nog een heel stuk beter Debian zelf installeren... of ook leuk: (Open|Net|Free)BSD (maar dat is dan misschien weer wat minder geschikt als desktop wink.gif)

Photo of Mart

Mart 08-04-2007 11:27
Ik draai debian testing, wat me heel goed bevalt en eigenlijk bijna hetzelfde is als ubuntu zover ik het kan zien, behalve dan dat ubuntu denk ik iets stabieler is, maar debian is gewoon leuker wink.gif
Of ubuntu beter is dan fedora weet ik eigenlijk om eerlijk te zijn niet zeker, maar ik denk het eigenlijk wel smile.gif

Photo of Maarten

Maarten 10-04-2007 18:53
we dwalen af, maar ik kom van Fedora en ben sinds kort overgestapt naar Kubuntu. Fedora is leuk, en doet veel goed, maar dependecies zijn een ramp, met een enkele install kun je uren bezig zijn als er ergens een dependency gewurgd wordt. Dit is de schuld van RPM, de DEBs van Redhat.

Daarnaast is de filosofie dat alles open moet zijn, anders komt het niet op de repositories, niet erg prettig omdat je out-of-the-box dus heel veel dingen nog extra moet installeren van onofficiele repos.

Als desktopOS vind ik Ubuntu nu al een stuk fijner werken.