Zie jij het OIC (CvI) zitten?

Photo of Redge

Redge 23-01-2007 16:59
We horen de laatste tijd een boel over het pas geopende Opleidingsinstituut Informatica en Cognitiewetenschap. Laatst was een officiele opening, voor woensdag 31-1 is een voorlichting geplant en het is zo'n belangrijk punt voor de ALV van 8-2 dat er appart een commissie voor is opgericht.

Maar zien we het met zijn allen nu wel zitten, dan OIC? Gaan we er op vooruit/achteruit, gaan dingen enorm veranderen of blijven ze hetzelfde, gaat het alleen de studie aan of wordt CoVer ook beinvloed?

Zie jij het OIC (CvI) zitten?

Ik kijk er naar uit
11.8%
11.8%
Ik maak me er geen zorgen over
38.2%
38.2%
Alles blijft vast hetzelfde
2.9%
2.9%
Misschien dat de studie verandert, maar CoVer niet
0.0%
0.0%
Misschien dat CoVer verandert, maar de studie niet
8.8%
8.8%
Een boel gaat veranderen, ik weet niet hoe het zal uitpakken
2.9%
2.9%
Het heeft toch alleen met huisvesting te maken?
5.9%
5.9%
Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt
23.5%
23.5%
Ik zie het niet echt zo zitten
2.9%
2.9%
OIC? Over mijn lijk!
2.9%
2.9%
Number of votes: 34

Photo of Roeland

Roeland 23-01-2007 21:28
Ik denk dat we wel moeten en ik ben benieuwd of het nog voordelen oplevert, anders dan gewoon voortbestaan. Ik kijk er dus wel naar uit(of naar vooruit)
We gaan op de ALV zien wat het voor CoVer uitmaakt...

Voorlopig nog verdeelde meningen zie ik smile.gif

Photo of

23-01-2007 21:34
Inmiddels weet ik al aardig wat van het OIC af en maak ik me niet zo'n zorgen eigenlijk. Er gaat heus wel wat veranderen (zoals een gezamelijk onderwijsbureau), maar zonder brede bachelor zijn dat maar kleine (praktische) dingen. Ik heb er wel vertrouwen in dat men zich bij KI echt wel goed inzetten om het beste te regelen voor KI, hebben ze zelf alleen maar belang bij.

Verandering op z'n tijd hoeft helemaal niet slecht te zijn, alleen is men daar in het begin vaak wat bang voor. Zeker een jonge studie als KI die de laatste tijd al veel veranderingen goed heeft opgevangen. Ok, kan soms beter, maar bijv de switch naar bachelor-master is soepeler verlopen dan bij vele andere studies. Dit was vooral omdat KI al vroeg inspeelde op wat komen ging zoals ik mij kan herinneren.

Kunnen er trouwens wel wat spelfouten verbeterd worden? De poll ziet bijna iedereen die op de site komt (ook externe partijen) en dat vind ik een beetje jammer.

Photo of Redge

Redge 23-01-2007 22:58
Ik kan mijn posts niet bewerken ben ik bang. Misschien kan de Easy ingrijpen.

Photo of Mart

Mart 23-01-2007 23:01
Ik ben het er mee eens dat verandering niet slecht hoeft te zijn. Het enigste wat ik jammer vind is dat CoVer een beetje wordt gedwongen een keuze te maken over haar toekomst, terwijl het zelf niet goed weet wat het wil, dat voelt een beetje eng...

Photo of Maarten

Maarten 23-01-2007 23:12
Ik maak me ook niet zo'n zorgen. Mede natuurlijk omdat ik hier niet zo lang meer zal zijn als student, maar ook omdat het meestal toch wel op z'n pootjes terecht komt. Naief? Misschien, maar ik maak me liever druk over andere dingen in de wereld.

Photo of Pieter

Pieter 24-01-2007 15:02
Misschien moet er ook een wat lager limiet komen op het aantal keuzes in een poll smile.gif.

Ik weet niet eens waar OIC voor staat smile.gif. Als het niet bevalt ga ik wel ergens anders heen, maar beetje nutteloos om me daar zorgen over te gaan maken of zo.

Photo of

24-01-2007 15:30

"Redge": We horen de laatste tijd een boel over het pas geopende Opleidingsinstituut Informatica en Cognitiewetenschap.

Photo of Redge

Redge 24-01-2007 17:48
Voormalig CvI: Centrum voor Informatiewetenschappen.

Photo of Lise

Lise 26-01-2007 15:13
Precies wat Pieter zegt. Als het serieuze en niet leuke veranderingen voor KI bij de RuG inhoudt, hoppen we lekker verder. Maar wij hebben een grote groep docenten, onderzoekers en AIO's en wat niet al die wat harder voor hun belangen knokken dan de meeste studenten doen.

Dus hoewel ik benieuwd ben hoe het allemaal uitpakt, maak ik me niet al te veel zorgen. (Vooral omdat informatica een ieniemienie groepje is, heheh)

Photo of Chris

Chris 31-01-2007 15:14
Voor de mensen die meer willen weten over mogelijkheden en consequenties en wat andere partijen er nou eigenlijk van vinden: het OIC werkgroep eindrapport staat online.
http://www.ai.rug.nl/~cover/...OIC_Werkgroep_Eindrapport.pdf