Doe wat je wil!

Photo of Nick

Nick 16-01-2007 09:00
Bestuur... Persoonlijk ben ik altijd al redelijk tegen dit soort dingen geweest. Altijd die mensen die je vertellen hoe 'gaaf' het is, en dat je het écht moet doen! Ik had eigenlijk altijd een beetje een hekel aan dat soort mensen. Vooral van die mensen die je vertellen dat je echt iets moet doen! Om eerlijk te zijn, ik vond Cover ook niet altijd bepaald leuk. Het leken altijd weer dezelfde mensen te zijn, echt zo'n kliekjesgroep... Ik ben ook niet op mijn introkamp meegeweest, en heb voor twee jaar lang ook nooit iets gedaan met deze vereniging. Waarom zou je, vrienden kun je ook vinden buiten je studie, en het merendeel van de KI'ers waren volgens mij ook niet echt mijn type mensen.

Maar ja, bijna een jaar geleden, toen ik een beetje tegen mijn studie stond aan te hikken, besloot ik om toch maar wat meer te kijken bij Cover. Ik wilde mijzelf namelijk gaan uitdagen; ik wilde dingen doen die ik nog nooit gedaan had. Angst zou niet meer mijn meester zijn, dacht deze persoon met grootse woorden. Op zich bleef het toch allemaal wel een beetje beangstigend, zomaar in een grote groep deelnemen, zonder dat je er echt iemand van kende. Dus ik nam mijn niet sociale persoonlijkheid mee naar wat Foetsie borrels (ja ja, zelfs nog in het oude gebouw), en wat Actie borrels. Tja, erg onder de indruk was ik nog steeds niet... Toch, ik had een keuze gemaakt,  ik ging actiever worden! Maar ik wist nog niet verder hoe. Tot het vorige bestuur bij een college van Fysische Methoden kwam vertellen over hun bestuurszoektocht. Ik vroeg me af het bestuur misschien wel waar ik naar zocht. Logica blijft toch onze gedachten overheersen en ik kwam tot de conclusie dat dit misschien wel een beetje teveel van het goede zou zijn. Dus ik besloot in een commissie te gaan die mij wel aanstond: de Brainstorm.

Een paar maanden daarna, was het interim op zoek naar een bestuur. Het bleef in mijn gedachten leven, waarom wel, waarom niet. Ik praatte met mensen, en toen ontmoette ik mijn mede-bestuurders. Het leek alsof het wel eens heel leuk kon zijn, en het was een paar maanden minder dan een gewoon bestuur. Dus ik besloot om ervoor te gaan! Wie niet waagt, wie niet wint, in ieder geval zo gaat de uitdrukking.

Bijna bij het einde aangekomen, kan ik nou zeggen dat het zo leuk was? Dat ik er zoveel door ben veranderd? Dat ik hierdoor compleet anders tegen het leven ben gaan aankijken? Het antwoord is eigenlijk niet zo simpel. Het enige wat ik echt zeker weet is dat ik er wel veel geleerd van heb, en het was in een zekere mate ook wel leuk; het was in ieder geval weer eens wat anders! smile.gifToch is dit stukje niet bedoeld om mensen over te halen of bestuur iets voor je is, het verschilt namelijk van persoon tot persoon. Ik geloof ook dat mensen het niet leuk vinden om gestalked te worden met dit soort dingen. Uiteindelijk blijft er maar een conclusie over: Je moet gewoon doen wat je wil!

Maar als je toch eens wat anders wil.... Tja, niet alle mensen bij KI zijn zo suf als ik gedacht had wink.gif

Photo of Mart

Mart 16-01-2007 13:59
Spreek voorjezelf, ik ben lekker wel suf! ... Huh? O wacht, nee, nou ben ik in de war!

Photo of Redge

Redge 16-01-2007 14:00
"Eight words the Wiccan Rede fulfill:
As Ye Harm None, Do What Ye Will"

- The Witches' Creed