Constitutieborrels

Photo of Cas

Cas 01-11-2006 15:06
Als bestuurder heb je soms dagen dat het je mee zit en dagen dat het je niet zo mee zit. Gisteren was helaas een dag dat het niet zo mee zat.

's Ochtends word je uit jezelf wakker. "Vreemd,", dacht ik, "ik had toch echt de wekker gezet." Je kijkt op je mobieltje en beseft dat gisteravond de laatste keer was dat je hem nog werkend gezien zou hebben. Snel een kop koffie naar binnen werken, want je hebt straks een tentamen.

Duf en vermoeid kom je gehaast aan bij je tentamen. Na het bekijken van je tentamen kom je erachter dat bepaalde stof, waarvan je verwachtte dat het niet belangrijk was, toch wel belangrijk was... *zucht*

Na drie uur swoegen is het afgelopen en moet je je gaan haasten om op tijd op de Grote Markt te komen. Je had afgesproken met je penningmeester van het bestuur een fleswijn te halen voor je naar de constitutieborrel ging. Een heerlijke traditie, altijd wijn meenemen naar een constitutieborrel. Snel naar de Grote Markt en dan naar de AH dus!

Oja, daarom noemen ze het de Grote Markt. Nergens een Martijn te zien, ook niet vreemd aangezien de hele Grote Markt vol staat met kraampjes. Snel bellen dus. Gelukkig bleek hij al aangefietst te komen. Snel samen naar de AH dus...

Bij de AH probeerde de kasbediende ons duidelijk te maken dat we echt een tweede fles voor de helft van de prijs moesten kopen. En wij probeerden de kasbediende duidelijk te maken dat het ons echt niks uit maakte en dat we gewoon snel weg wilden. Dat probleem op gelost te hebben, pakte ik snel mijn fiets, doe mn sleutel in het slot en... *ping*, fietssleutel breekt in het slot af...

Eindelijk een uur te laat, doorweekt van de regen en vermoeid van het dragen van een fiets, aangekomen te zijn bij de borrel, krijg ik een gratis biertje aangeboden.

Niets is heerlijker om na een dag zoals dit gratis bier te drinken als bestuur bij een constitutieborrel!

Photo of Professor Chaos

Professor Chaos 01-11-2006 15:11
Wat nog lekkerder is, gratis bier op een introkamp!

Photo of Cas

Cas 01-11-2006 15:32
Hmm een introkamp laten sponsoren door Heineken...

Photo of psiborg

psiborg 01-11-2006 16:34
Doe dan meteen Hertog Jan wink.gif

Photo of Cas

Cas 01-11-2006 16:47
Of grolsch... Das pas echt studenten bier smile.gif

Photo of Mart

Mart 01-11-2006 18:57
Even gerekent, voor de huidige bier consumptie hoeft er maar 4 euro pp meer betaald te worden om gratis bier te krijgen op een introkamp. Eneehh.. 24 cent pp voor fris er ook bij.. Nou zullen we zeggen dat het consuptie niveau verdubbeld als het gratis is en omdat er relatief weinig gedronken is dit jaar, dat het ver 3 voudigt:

Dan kost het introkamp voortaan 37 euro voor de eerstejaars en 42 euro voor ouderejaars.. nog best te doen eigenlijk als je dan gratis consumpties hebt.. Interresant!

Photo of Cas

Cas 01-11-2006 19:00
Ja dan hebben we voortaan alleen nog maar zuipfestijnen wink.gif

Photo of Lise

Lise 01-11-2006 21:48
Leuk.. een weblog smile.gif. Ben benieuwd naar de volgende verhaaltjes!
Overigens, tis wat met Cas en fietsen wink.gif.

Photo of Harro

Harro 01-11-2006 23:44
Mja.. dat valt nog best mee..

Als je bedenkt dat m'n vriendins introkamp 65 euro kost voor eerste jaars (oudere jaars gaan dan gratis mee, en drinken ook gratis)

Photo of Cas

Cas 02-11-2006 00:13
Ja fietsen en ik, we zijn niet zulke goede maatjes. Ben verder wel benieuwd wat mensen van het weblog vinden, dus deze geschreven en het hele idee. Brand los tongue.gif

Photo of

02-11-2006 11:42
Zeg nou zelf, hoe leer je elkaar nou écht het best kennen? wink.gif

Photo of Cas

Cas 02-11-2006 11:43
Lam zuipen! laugh.gif

Photo of

02-11-2006 12:43
En dan 10km hardlopen, elkaar op de nek dragen, een hond redden en situps doen op het strand.

Photo of Cas

Cas 02-11-2006 12:49
Klinkt romantisch...

Photo of Professor Chaos

Professor Chaos 02-11-2006 14:02
Ja, tijd om terug te gaan naar Schier