Gastenboek en Forum samentrekken
AC/DCee
–
30-10-2006 19:46
Binnen de easy is er een discussie gevoerd om het forum en het gastenboek meer samen te trekken. Op dit moment wordt het forum nog weinig gebruikt en dat is zonde van zo'n mooi forum (dat vinden wij ).
Het idee is om binnen het forum een subforum te maken waar geen serieuze topics verwacht worden. In dit subforum is ruimte voor zogenaamde onzin topics. Je moet hierbij denken aan:
- het grote nachtbrakers topic
- dump hier je leuke filmpjes
- waar heb jij je de afgelopen week aan geirriteerd?
(voor de mensen die dit kennen, je zou het kunnen vergelijken met het 'Huiskamer' forum op gathering of tweakers)
Maar behalve dit soort topics zal er ook een 'sticky' topic komen dat dezelfde posts bevat als het gastenboek. Op deze manier kunnen de posts van het gastenboek ook op het forum gelezen worden. Via het forum kan uiteraard ook gereageerd worden. Voor het normale gastenboek maakt dit niet uit, dat blijft er zo uitzien zoals het altijd was.
De voordelen die je hebt als je via het forum post, is dat je ook berichten van jezelf kunt editten (dit is momenteel nog niet mogelijk op het forum, maar die functionaliteit komt nog wel). Daarnaast heb je gelijk ook een overzicht van andere leuke topics.
Omdat het niet de bedoeling is dat topics oneindig lang worden, zal iedere keer als er een gastenboek lustrum is, het gastenboek topic gesloten worden en komt er een nieuw deel van het gastenboek topic. Zo worden de topics gelimiteerd tot 5000 berichten. Uiteraard zul je hier op het normale gastenboek wederom niets van merken (daar blijven gewoon alle berichten altijd staan).
Op dit moment kan nog niet iedereen op het forum posten (oud-leden bijvoorbeeld), de bedoeling is dat hier nog wel naar gekeken wordt. Posten in het normale gastenboek blijft uiteraard gewoon voor iedereen mogelijk. We hopen dat deze optie ervoor kan zorgen dat het forum beter bezocht zal worden en hierdoor aantrekkelijker zal worden voor meer (oud) CoVerleden.
Graag willen we van jullie horen wat jullie hierover denken. Zou je gebruik maken van deze functionaliteit? Denk je dat het forum gezelliger/drukker wordt hierdoor? Laat je mening hierover horen!
Gastenboek en Forum samentrekken
Mart
–
30-10-2006 19:51
Ik ben natuurlijk de eeuwige traditionalist (of hoe dat ook heet), maar zolang er niks verandert vind ik het best Nee maar goed: tja, mij best!
Mart
–
30-10-2006 20:31
Dan fixed heiko het even
Ferdinand
–
30-10-2006 21:21
tja.. laat alles maar zoals het is.
Chris
–
30-10-2006 23:09
Het lijkt mij alleen niet handig als je berichten kunt editen. Dan kun je eerst het ene bericht posten en dan daarna snel veranderen in het totaal tegenovergestelde, ben ik tegen op fora
(behalve een eventuele "bekijk voorbeeld functie" voordat je je berichtje post, dat is nog wel eens handig bij quoten )
Cas
–
30-10-2006 23:11
@ Chris: maar dan kan je er een tag bij plaatsen met wanneer het forum bericht ge-edit is. Het lijkt mij op dit moment juist erg handig...
Mart
–
31-10-2006 00:19
Tja.. ik heb niks tegen editen, maar ik vind correctie berichten eigenlijk grappiger
Stephanie
–
31-10-2006 08:26
Nadeel van gastenboek op forum lezen is dat je dan eerst naar pagina x moet gaan voor het laatste bericht, wat natuurlijk een steeds hoger nummer wordt... maar zoals het gastenboek op zich ook blijft bestaan dan kun je alles daar nog lezen natuurlijk dus dan vind ik het verder wel ok...ik zie er niet erg veel voordelen in, want volgens mij gaan de meeste mensen hun bericht toch niet editen als ze em ff snel plaatsen... maar als jullie denken dat het nuttig is
–
31-10-2006 09:16
In het forum moet je inderdaad eerst naar de laatste pagina gaan, dat is een extra click. Maar daar komt dus functionaliteit voor terug, maar we hopen vooral dat het wat gezelliger wordt op het forum. Heel erg veel mensen linken nu direct door naar het gastenboek. Misschien kunnen we een aantal van die mensen naar het forum (of naar de frontpage als daar alle nieuwste forum berichten worden getoond bijvoorbeeld) trekken als ze daar ook de berichten van het gastenboek kunnen lezen.
Daarnaast is het natuurlijk gaaf om meer een geheel te creeeren. Heel veel functionaliteit valt nu terug op het forum. Er is een forum voor de mededelingen, er is een forum voor de frontpage polls, er is een forum voor de weblogs. Een forum voor het gastenboek zou een logische volgende stap zijn.
Mart
–
31-10-2006 09:37
Ja, kwa cool forum functionaliteit gebruiken voor het gastenboek, dat vind ik uit een programmeer oogpunt wel een goed idee.. Ik denk alleen idd dat de gewone gastenboek bezoekers het gewoon op het gastenboek laten..
Maar is het forum niet al gezelliger aan het worden de laatste paar dagen trouwens zoiezo?
Stephanie
–
31-10-2006 10:29
Persoonlijk vind ik forum mededelingen, forum weblog etc. ook al dubbel-op, ik zie niet in waarom je dat ook nog in het forum wilt hebben als het ook al gewoon ergens staat... het geeft natuurlijk wel de mogelijkheid tot reacties, maar zolang niemand dat doet, is het allemaal een beetje nutteloos vind ik ... maar laat mijn mening jullie er niet van weerhouden het gewoon uit te voeren
Pieter
–
31-10-2006 11:34
Hoort goed te zijn..