Nieuwe website: designs

Photo of Wilco

Wilco 01-10-2009 14:58

Banana-me: Mooie Wilco, alleen.... Er staat nergens of de SLACK open is!
Er zijn wel meer features die hier missen hoor. wink.gif

Photo of Wilco

Wilco 24-10-2009 12:10
Heeft er iemand nog commentaar op een van de designs? Want anders moeten we maar gewoon ouderwets gaan stemmen. smile.gif

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 25-10-2009 15:23
Design by committee is always a bad idea. Eerlijk gezegd zijn ze allemaal niet echt goed. Dat wil niet zeggen dat ik het op dit moment beter kan, maar objectief gezien missen ze allemaal een bepaalde uitstraling of houding.

Het lijkt me dan ook beter als we het ontwerpvraagstuk voorlopig binnen de WebCie blijven voeren en pas als er iets werkelijks staat feedback te vragen.

Photo of Wilco

Wilco 26-10-2009 12:12
Het zijn toch ook allemaal designs die door een persoon gemaakt zijn? Ze hebben alleen feedback gehad via dit forum.
Tja, en als je vind dat geen enkel design echt mooi is: dit is blijkbaar het beste wat Cover kan maken. We zullen het er mee moeten doen of we zullen een extern persoon er voor in moeten huren.

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 26-10-2009 12:31
Ik vind gewoon niet dat we dit design moeten opgeven voor iets wat niet goed is. Je doet het goed of je doet het niet. Persoonlijk stel ik eerder voor dat we dit design op de nieuwe back-end schroeven en vervolgens actiever gaan werven bij de leden voor het maken van een design.

Photo of Wilco

Wilco 26-10-2009 12:35
Ik weiger om dit design op de nieuwe backend te schroeven. tongue.gif

Photo of Banana Me

Banana Me 26-10-2009 13:05
En ik vind die van Wilco mooi genoeg!

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 26-10-2009 17:08
Na meer dan 3 jaar lang mensen hun hoop en verwachtingen op te krikken naar een super deluxe nieuwe website vind ik gewoon persoonlijk niet dat je deze verwachtingen kunt breken door iets neer te zetten wat niet echt beter is.

Je kunt zeuren op de website en ik weet dat de back-end, zeker zonder enige hulp bij het lezen, een puinzooi is. Maar het voornaamste commentaar blijft het kinderlijke kleurenschema. Als dat het grootste probleem is is het dan niet eens de moeite om te gaan kijken naar Open Source templates, bijvoorbeeld eentje voor WordPress of Mambo aan te passen?

Bijvoorbeeld op deze website: http://www.osskins.com/main/...s=qr&meta=cost&metavalue=free , en als Cover geld over heeft is het ook te overwegen gewoon een commercieel ontworpen template te kopen.

Photo of Wilco

Wilco 26-10-2009 18:46

Joël Kuiper:  Als dat het grootste probleem is is het dan niet eens de moeite om te gaan kijken naar Open Source templates, bijvoorbeeld eentje voor WordPress of Mambo aan te passen?
Dat is wat mij betreft ook een prima oplossing, maar ik kijk nu al een hele tijd rond op die sites en ik kan eigenlijk niets vinden wat ik nou echt mooier vind dan wat we nu hebben staan. Wat vind jij dan wel een mooie template?

Photo of

26-10-2009 23:20
wat joris zegt, er zijn ook veel positieve reacties geweest op de ontwerpen. En ze zijn sowieso beter dan wat er nu is.

Photo of

01-11-2009 10:40
Ik heb niet zo veel zin om me te mengen in deze discussie, ik ben van mening dat beide partijen wel gelijk hebben. Wel heb ik een tijd geleden, na het commentaar, nog even wat gesleuteld aan mijn design.
Ik hoop dat jullie snappen dat dit niet echt mijn prioriteit heeft, ik ben geen onderdeel van de WebCie en ik heb andere betaalde (hehe wink.gif) klussen te doen. Maar ik heb het idee dat een layout bestaande uit twee verschillende principes misschien wel een mooie oplossing is. Op het moment dat mensen inloggen past de layout zich aan op het feit dat er dan meer content in één pagina kan passen, de 'dynamische' dingen als forum, chat etc.

Punt is alleen dat ik niet genoeg inspiratie heb om daar iets moois mee te doen. Misschien brengt het jullie op ideeen, of vind je dit design wél mooi, als aanvulling op de vorige.

http://www.ajweb.nl/Arryon/dump/niet-ingelogd.jpg

http://www.ajweb.nl/Arryon/dump/wel-ingelogd.jpg

Photo of Daniel

Daniel 09-11-2009 15:24
Dat vind ik eigenlijk wel een gaaf idee smile.gif

Als je niet ingelogd bent ziet de er stijlvol en professioneel uit (maar enigszins inhoudsloos), oftewel nuttig voor externe partijen. (richting Randy's design)

Als je wel ingelogt bent, krijg je meer opties en wordt het overzichtelijker/gebruiksvriendelijker voor coverleden. (uit mijn hoofd: richting de designs van Wilco en Arryon)

(maar ik wil op zich ook best op de huidige designs stemmen hoor, ik vind die laatste van Wilco sowieso wel erg tof )