Het goede/indrukwekkende/knappe films topic

Photo of Banana Me

Banana Me 07-04-2010 01:31

Stefan:

Work in progress smile.gif

Photo of

11-04-2010 18:50
Wat onbekender maar erg goed:

Pierrepoint (op imdb bekend als The Last Hangman)

Das Leben der Anderen (ook bekend als The Lives of Others)

El Laberinto del Fauno (ook bekend als Pan's Labyrinth)

Photo of psiborg

psiborg 15-04-2010 17:45
Oh, nee, _niet_ over Pan's Labyrinth beginnen...

Photo of

15-04-2010 22:37

psiborg:
Wel een 95% rating op Rotten Tomatoes; iig beter dan die Disney meuk. Afgrijselijk hoe ze Alice in Wonderland verkracht hebben.

Photo of

16-04-2010 10:55

a3aan: Wel een 95% rating op Rotten Tomatoes; iig beter dan die Disney meuk. Afgrijselijk hoe ze Alice in Wonderland verkracht hebben.

Precies zoals de auteur bedoeld heeft... :X

Photo of Harry de Boer

Harry de Boer 17-04-2010 04:06

a3aan: Afgrijselijk hoe ze Alice in Wonderland verkracht hebben.
Hmmm? http://www.imdb.com/title/tt0074113/

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 17-06-2010 13:35
Eyes Wide Shut - Stanley Kubrick at its best denk ik. Hoewel er feitelijk weinig in de film gebeurd weet Kubrick in deze film een sfeer neer te zetten die op zijn best als eerie te beschrijven valt: lange scenes met minimalistische pianomuziek. Een film criticus zou me waarschijnlijk voor mijn kop slaan maar het deed me erg sterk denken aan het werk van David Lynch. Het verhaal volgt uiteindelijk het huwelijk tussen twee ogenschijnlijk gelukkige mensen maar een diepere werkelijkheid vol seks en frustratie komt tijdens deze film aan het licht. Een aanrader.

Verder had ik nog een vraag: ik heb héél lang geleden een film gezien over een man die zijn leven saai vond maar op een nacht van de ene bizarre situatie in de andere viel. Zo werden er mensen vermoord, kwam hij in een dark room en werd uiteindelijk door een vrouw geboetseerd om vervolgens tegen de tijd dat het licht werd van een truck te vallen de klei brak en hij rustig zijn werk weer in liep. Echter ik heb geen idee hoe de film heet en kan hem niet meer vinden, kent iemand deze film? Alvast bedankt!  

Photo of

19-06-2010 01:25
Een film met een dark room...misschien weet Herbert 't wel.

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 25-06-2010 00:51
Net The Andromeda Strain (1971) http://www.imdb.com/title/tt0066769/ gezien. Voor de mensen die zichzelf als hip en dynamisch willen karakteriseren en een aandachtsspanne van minder dan een minuut hebben kan de film ietwat gedateerd over komen: absurde computer constructies,  "ouderwetse" camera hoeken en relatief lange dialogen. Echter voor iedereen die films kunnen waarderen voor wat ze zijn is het nog steeds een actueel onderwerp in een geweldig neergezette setting. Een buitenaards virus land op aarde en een team van wetenschappers dient in een futuristisch lab opgezet door de Amerikaanse overheid zo snel mogelijk het pathogeen te identificeren en hopelijk de wereld te redden van zekere verdoemenis. Het acteerwerk is sterk zonder echt overdone te zijn, de wetenschap is geloofwaardig en het verhaal zorgt dat je op het puntje van je stoel blijft zitten to het einde. Echt een aanrader en een redelijk toegankelijk beginpunt voor diegene die zich in "ouderwetse" science fiction willen verdiepen.

Photo of

25-06-2010 22:58
Laten we eerlijk zijn: de échte filmkenners zitten niet in de Actie. Daarom pleit ik voor een nieuwe commissie, de FilmCie.

Heb ff de handleiding van onze nieuwe CoverBeamer (Acer X1230PK?) doorgelezen, en het blijkt dat die ondersteuning biedt voor 16:9 breedbeeld. Om hier optimaal gebruik van te maken moeten de films dan 1024x768 anamorphic re-encoded worden; liefst van HD-source. Dus geen zwarte balken meer FTW!

Photo of Eric Sparrow

Eric Sparrow 28-06-2010 13:27
Ik zal je opmerking niet als persoonlijke belediging opvatten, maar ik ben het niet met je eens.. De tijd dat de Actie filmhuisfilms vertoonde, resulteerde in filmavonden met twee commissieleden en een afgevaardigde van de FotoCie. Wellicht voldoen onze huidige films niet aan de artistieke eisen van sommige leden, maar zorgen wel voor een geslaagdere activiteit.

(En wat betreft filmkennis, ach, dat hangt van de categorie af wink.gif)

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 28-06-2010 13:34
pr0n weet Eric alles van...

(a3aan ook trouwens, getuige de LAN)

Photo of Anita

Anita 28-06-2010 16:49
wat Eric zegt smile.gif hulde voor de filmavond met meer dan 3 personen!

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 29-06-2010 16:26
Ik heb het er wel eens met Wilco over gehad en het is misschien inderdaad niet helemaal Cover zijn ding om filmhuisfilms te laten zien. Neemt niet weg dat diegene die er wel behoefte aan hebben zeker bij mij thuis welkom zijn of we gewoon gezellig eens met wat geïnteresseerden naar Images kunnen gaan!

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 29-06-2010 23:18
Net Stay (2005) gezien. I fall in love with people who make this