Hoe heet het nieuwe gebouw van KI en Informatica?

Photo of

05-12-2007 20:27

Banana-me: Verder is het ook de naam die ik het meest gebruikt hoor worden als ik er bezig ben.

Je zit bij de verkeerde mensen in de buurt tongue.gif

Photo of psiborg

psiborg 05-12-2007 21:09
Face it, de Bakkerbunker heeft de toekomst smile.gif

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 05-12-2007 21:37

Stefan:
Welnee, jij bent gewoon een conservatieveling wink.gif

Photo of

06-12-2007 10:28
Eerstejaars zijn altijd een beetje meelopers, dan krijg je dat... wink.gif
Over informatici die lief zijn? Hmmm, nooit geweten dat dat bestond tongue.gif.

Het gebouw heeft de toekomst (mogen we hopen, het is nog niet eens af...), maar Bakker heeft gewoon helemaal niets met dat gebouw te maken en als je naar de gemiddelde meningen van de mensen over dat gebouw kijkt, dan zal hij daar wel blij mee zijn.
Serieus, ik vind het echt een beetje zielig als je een oud docent zo gaat verheerlijken (kijk, als hij nou de huidige OIC directeur was, dan kan ik het nog snappen als grap... bijvoorbeeld de Lambert Bunker, maarja dat begint niet met een B he...).

Maar, het zal wel een soort humor zijn die ik niet snap ofzo.

Photo of

06-12-2007 10:42

whizz: Welnee, jij bent gewoon een conservatieveling wink.gif

Ja, en? wink.gif

@Heiko, ik denk ook niet dat Bernoulli nog voet gaat zetten in 't gebouw wink.gif

Photo of

06-12-2007 10:55
@Stefan: true
Maar Bernoulli was (eigenlijk moet ik zeggen: waren) iemand die iets betekend heeft voor Nederland vroeger. Hoewel sommige mensen het niet met mij eens zijn, vind ik het een goed gebruik om gebouwen en dergelijke te vernoemen naar Nederlanders uit de historie die iets voor ons land hebben betekend.

Ik ben overigens wel benieuwd met wat voor naam de informatici waren gekomen die zoveel beter zou zijn dan Bernoulli Borg. En dan ben ik vooral benieuwd naar een officiele naam die normaal gesproken echt kans zou hebben gehad om als naam voor het gebouw te dienen (BakkerBunker voldoet hier duidelijk niet aan dus wink.gif).

Dus laat maar horen als iemand wat beters weet. Een onderbouwing erbij zou helemaal mooi zijn.

Photo of

06-12-2007 14:50
Toen ik zag dat ze met Bernoulliborg kwamen dacht ik: Dan toch liever "Turing-gebouw" ofzo.... die heeft wat betekend op onze vakgebieden, het is uitspreekbaar, en mensen kunnen die naam wel spellen... Het mag dan wat suffig zijn, van Bernoulli wordt ik niet blij... Van bakkerbunker ook niet trouwens. (Het liefst zou ik vasthouden aan de tijdelijke naam FBOR... klinkt belangrijk, toch?)

Photo of

06-12-2007 17:05
Lol, ik had ook al Turing in gedachten smile.gif

Maarja... 't moest kennelijk weer onder het mom "Trots op Nederland" dus een Nederlandse naam... (of eigenlijk, de naam van een Nederlander)

Photo of psiborg

psiborg 06-12-2007 20:15
Noem het dan de Peter Bunker... oerhollandse naam!

Ik ben trouwens voor Hunker Bunker

Photo of Tom

Tom 07-12-2007 15:25

Heiko: vind ik het een goed gebruik om gebouwen en dergelijke te vernoemen naar Nederlanders uit de historie die iets voor ons land hebben betekend.
Bareuh, nationalistisch geneuzel!

Photo of

08-06-2008 14:34
De combinatie van (int)42.9==42 en Bakker levert het enige juiste antwoord op. Het percentage van de Bernoulliborg mag niet worden afgerond, in tegenstelling tot Bakker, deed Bernoulli namelijk niet aan discrete wiskunde.