Koffie!!!

Photo of Stephanie

Stephanie 02-11-2006 16:22
Volgens mij is cafeïne gewoon niet zo gezond...en daarom koffie ook niet, maar die energydrinks dus ook niet...

Photo of Mart

Mart 02-11-2006 16:32
Cafeine kan in kleine mater geloof ik niet zoveel kwaat en is ook nog eens goed tegen iets (weet niet meer wat; aderverkalking of tumoren oid). Teveel is niet heel erg gezond geloof ik..

Concentratie krijg je (volgens mijn persoonlijk hypothese) omdat de aderen in je hersenen vernauwen onder invloed van caffeine en het daardoor wat rustiger in je hoofd wordt, maar dat kan best onzin zijn hoor smile.gif

Photo of

02-11-2006 16:44
Maar van energydrink word ik niet wazig, sterker nog, daardoor kan ik 1 dag een 9 halen op een deeltoets van Biopsychologie smile.gif

Als ik dat met koffie had geprobeerd... was ik waarschijnlijk alleen misselijk geworden.

Photo of Mart

Mart 02-11-2006 17:32
Dat is misschien dan de suiker en/of taurine oid dan?

Photo of

02-11-2006 17:36
Maar de caffeïne kan dus niet hetgene zijn dat de koffie misselijkmakend maakt iig.

Maargoed, gebrande bonen bevatten natuurlijk allerlei stofjes.

Photo of Mart

Mart 02-11-2006 17:42
Zou je zeggen..

Photo of Chris

Chris 02-11-2006 18:27
Koffie schijnt ook goed te zijn tegen wagenziekte las ik laatst ergens. En ik maar denken "waarom word ik de laatste jaren toch minder snel wagenziek" antwoord: koffie

Photo of

02-11-2006 18:39
Hmm, is dat ook niet iets dat in de loop der jaren minder wordt?

Leeftijd als confounding variable!

Photo of Chris

Chris 02-11-2006 19:13
Nou, ik heb er af en toe ook nog wel eens heftig last van hoor, dus wordt niet per se minder in de jaren (de terugreis met CoVer vanaf Praag sick.gif). Maar weet niet of ik toen wel of niet koffie op had smile.gif

Photo of Mart

Mart 02-11-2006 22:56
Nou je weet wat je de volgende keer moet drinken smile.gif

Photo of Chris

Chris 03-11-2006 10:30
Precies smile.gif
Over koffie gesproken, zo dadelijk maar weer voorafgaand aan het werkcollege Natural Language Processing (dat vak mist altijd een pauze) een kopje nemen.

Photo of

03-11-2006 12:12
Op zich was slapen ook wel fijn terugkomend uit Praag. Helaas was het zodanig noodweer, en de chauffeur zodanig een wannabe-coureur dat enkel een flinke dosis valium je in slaap zou kunnen krijgen, of pure uitputting door een constant hoog adrenalinegehalte.

Dus toch nog plek voor koffie smile.gif

Hmm Natural Language Processing, vast niet hetzelfde als natuurlijke taalverwerking? wink.gif

Photo of Mart

Mart 03-11-2006 14:23
Die busreis terug uit praag was hell! Verwarming was te heet ofzo..

Photo of Chris

Chris 03-11-2006 17:38
En mijn stoel stond niet 100% stil, schoof de hele tijd een klein beetje opzij (zonder dat ik het eerst door had): erg lekker voor mensen met wagenziekte wink.gif

En ik heb me toen idd platgeslikt aan de anti-wagenziekte pillen. Door de sufheid gleed ik daarna buiten de bus uit over de sneeuw smile.gif

Photo of

03-11-2006 19:16
Ohja, van die dingen word je dus idd.

Tijdens WO2 vond men het op de vooravond van d-day ook opeens een goed idee om de parachutisten motion sickness pilletjes te geven, terwijl dat nooit een probleem was geweest.

1 pilletje voor het opstijgen en 1tje halverwege, met als gevolg dat sommigen bedust uit het toestel sprongen (te vroeg, te hard en te laag, maar dat had weer een andere reden)