StudCie reisje

Photo of

08-02-2011 23:38

Frikkle: wieh! Milaan <3

+1/2

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 09-02-2011 11:29
Ik heb net op Londen gestemd, eigenlijk alleen omdat ik weet dat vanuit Londen toffe informaticagerelateerde dingen te doen zijn, terwijl het enige wat ik van Brescia weet is dat er "vorig jaar het jaarlijks Italiaans AI symposium plaatsvond". Is er wat meer info over Brescia beschikbaar?

Photo of Chris

Chris 09-02-2011 21:13
Ik heb maar niet gestemd, want ben toch wel biased tongue.gif
(en ga niet met de StudCie mee op reis)

Maar ik denk dat je je bij dit soort reizen altijd af moet vragen "wat is het doel van de reis". Voor een zonvakantie kun je idd beter naar Italie; als je iets op je vakgebied wilt horen is er iig in London wat te vinden en wellicht ook in Italie (maar daar ken ik niemand). Heeft de StudCie gekeken wie er in Brescia zijn? Op een symposium komen natuurlijk ook juist mensen van buitenaf; in dit geval uit de rest van italie. Waar zitten daar dan de bigshots, zitten die niet in grotere steden zoals Rome? (NB: Cover is ooit naar Rome op reis geweest; misschien is er nog ergens documentatie over wat er toen op het programma stond?)

In het algemeen denk ik dat het argument "daar kom ik nog wel eens" niet opgaat als je de StudCie/ExCie reis ziet als een reis om iets op je vakgebied te weten te komen. Want na je studie kom je (tenzij je zelf in het onderzoek zit) niet zo makkelijk een universiteit binnen om praatjes aan te horen over onderzoek - denk ik.