Nieuwe website: designs

Photo of Rosemarijn

Rosemarijn 19-05-2009 09:39
Robots kunnen toch ook informatica zijn? Ki heeft natuurlijk ook veel meer andere kanten, maar iets in de richting van de studie (zoals bij CKI het brein bovenin) vind ik wel goed, zeker omdat bezoekers vaak niet weten waar KI voor staat. Voor mijn part een neuraal netwerk

Photo of Sander

Sander 19-05-2009 15:39
Ik vind die van Randy ook het mooist. Die van Wilco is ook netjes, maar geeft bij mij meer het gevoel dat het een standaard template is met het cover logo erop geplakt (geen beschuldiging, ziet er alleen niet zo uniek uit als die van Randy bv)

Die steen bij Randy snap ik alleen ook niet, maar kan me voorstellen dat dat alleen voor dit concept is. Iets van BB ofzo zou misschien beter passen. En zoals Rosemarijn zei, iets waaruit direct op te maken is wat onze studie(s) precies inhouden zou ook mooi zijn,

Uitklaponderdelen hoeven van mij ook niet echt, is alleen maar een extra klik en kan ook zelf best informatie negeren die ik niet interessant vind wink.gif

En tenslott: 'shoutbox' is verkeerd gespeld, het is 'gastenboek' wink.gif

Photo of Banana Me

Banana Me 20-05-2009 10:33

Sander: En tenslott: 'shoutbox' is verkeerd gespeld, het is 'gastenboek' wink.gif

NEEE, gieb shoutbox, die zijn veel stoerderder!   ( en wel bedoelt om in te spammen).

Photo of

20-05-2009 11:16
Die jeugd van tegenwoordig...

Photo of Randy Wind

Randy Wind 20-05-2009 18:47
Bedankt ^^!
Er waren dus al andere versies.

Duo(r1, r2) en Duo(r1w, r2w) 1 en 2 hooren dus bij elkaar. 1 is de intro en 2 is de content of listing view.

^^ De foto is gemaakt op het hoofdstation (het zijn de stennen voor het KPN gebouw) maar heb het gebruikt als haromnie om in het ontwerpen te komen vanwegen het ronde. En het geeft diepte.

Een ander foto, die studie gerelateer is zou beter zijn inderdaat, maar dan moet er een mooi foto gemaakt worden die ongever de zelfde ruimtelijke eigenschappen heeft.

Te veel details in de foto maakte het echter ook te druk.

En waarom de log zo iri: niet gewoon in de header staat¿! is omdat het logo zo beter naar voren komt. het logo valt minder op als je deze precies in de header zet.

Het plaatje onder Agenda had ik eerder al weg gehaald: maar misshien dat jullie het mooier vonden met. ik vond het te durk worden. allen de alpha van het rode vlak kan ook minder doorzichtig. Al bracht het plaatje wel wat in het ontwerp mee (weet niet waat maar voelt iets leger als ik er naar kijk tongue.gif). het zou zo weer aan gepast kunnen worden op to al of you.

Photo of Anita

Anita 26-05-2009 17:54
Ik vind die van Randy wel mooi, maar die van Wilco is veel praktischer.

*stem op wilco's website, met die gecurvde lijnen door de website van Randy smile.gif

*waarom is hier geen poll voor? tongue.gif

Photo of Wilco

Wilco 26-05-2009 20:58
Het is geen poll omdat dat zou impliceren dat dit de enige opties zijn. Het doel van de topic is gewoon om een discussie te starten, misschien dat er nog andere ideeen uit rollen of dat we de designs aan de hand van jullie commentaar kunnen updaten. smile.gif

Photo of Sybren

Sybren 31-05-2009 19:13
Dat laatste zou fijn zijn wilco wink.gif

Photo of

31-05-2009 21:13
ik vind r3 wel aardig en daar kan je denk ik meer info op kwijt dan de andere nieuwe voorstellen.

licht op donker vind ik trouwens sowieso prettiger lezen.

Photo of Daniel

Daniel 04-06-2009 22:29
Ik vind de ontwerpen van Randi wel een mooie, professionele uitstraling hebben. #1 is een erg mooie intro. Ik vind de kleurencombinaties een beetje te donker, maar wel mooi. Maar ik ben bang dat ze niet zo praktisch zijn. Nou ja, vooral #1 en 2. (#3 mist iets, ofzo..)

Die van Wilco lijkt veel praktischer en ook wat vrolijker.

Ik ben het ermee eens dat die van Wilco een beetje op een template iets lijken. Ik weet ook niet precies waarom.. misschien ziet het gewoon een beetje te gelikt uit. Verder vraag ik me af of die donkergrijze rand onderdeel van het ontwerp zijn. Zo ja, dan vind ik die te breed. Ik heb een laptop met een huge scherm en die zie ik niet graag gevuld met voornamelijk grijze pixels.

Misschien zouden die twee ontwerpen gecombineerd kunnen worden tot iets..?

Photo of Dyon Veldhuis

Dyon Veldhuis 06-06-2009 18:19
Ik vind r1 heel mooi als beginscherm.
r3 lijkt mij veel praktischer als website.

Kan je niet r1 als beginscherm hebben en dan als je op een van de 3 opties bij r1 kiest dat je dan automatisch op de juiste pagina komt van de website met het design van r1?

Photo of

15-06-2009 08:16
Ik wel ook wel even iets zeggen : )

Randy's design is een typisch voorbeeld van een portfolio-site of een bedrijfsinformatie-site. Er kan 'native' niet teveel informatie op staan omdat het anders te onoverzichtelijk wordt.

Zo'n site bevat meestal een paar pagina's als een omschrijving van het bedrijf, een paar voorbeelden / partners, een contact mogelijkheid, enfin, je snapt het.
Een agenda past overigens wel goed, maar daar houdt het, vind ik, ook mee op.

Het is niet praktisch, tenzij je eigenlijk twee designs wilt maken, eentje als presentatie naar de 'buitenwereld' en eentje voor intern gebruik, met almanak, fotoboeken, gastenboek, het forum, etcetera.

De site zoals cover hem nu heeft is meer van het klassieke portal-type, en leent zich juist heel goed voor dynamische ingebedde content zoals fora, fotoboeken, gastenboek etc.
Voordat jullie dus op een heel ander type site overstappen moet je, en ik wil niet gelijk impliceren dat jullie dat niet hebben gedaan, wel goed nadenken of alles nog wel op de goede manier gaat passen.

De designs van Wilco en Joel komen wat dat betreft dichter in de buurt van wat denk ik wenselijk is (zowieso wat betreft interne zaken als forum etc.).

Het design van Joel is wel wat kaal en saai, misschien mede door het ontbreken van dummy-content. Ik denk dat het contrast tussen de kleuren niet erg spectaculair is en het daardoor al gauw niet meer zo duidelijk zal zijn waar je moet kijken, in tegenstelling tot nu.

Het design van Wilco is wat dat betreft iets beter, al vind ik dat hij de shoutbox en de agenda wel erg veel prioriteit heeft gegeven over de rest van de site. (het staat aan de linkerkant, waar wij westerlingen het eerst kijken, en het is even groot als de rest).

Bij beide designs geldt voor mij: stap af van dat lelijke grijs. Er zijn zoveel mooie bescheiden kleurtinten te vinden die niet ver van grijs af liggen, maar toch veel toevoegen aan een site kunnen geven.

Tot zover wink.gif

Photo of

15-06-2009 08:21
Oh trouwens, is het voor niet webCie leden ook toegestaan om een design aan jullie te presenteren? Ik zou zelf ook wel een poging willen wagen ; )

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 15-06-2009 22:17
je mag uiteraard een ander voorstel presenteren, of ze d'r naar kijken is een tweede tongue.gif