Welke discussie is het meest interessant voor ons nerds?

Photo of Redge

Redge 21-01-2008 14:56
Maar is het moeilijker om eerst C++ te leren en daarna Java, of eerst Java en daarna pas C++?

Photo of

21-01-2008 15:16
tssss stomme Jan!

Photo of

21-01-2008 18:20

Michiel Heijkoop: @Heiko: je zit zo je best te doen om niet over te komen als een nerd dat je overkomt als de allergrootste in deze thread...

aha? sick.gif

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 22-01-2008 10:58

Redge: Java vs. C is interessant, want dat kwam laatst in de OC ter sprake: [...]  

Dit is niet echt een relevante vraag, aangezien we bij deze studies geen Java leren. We leren het Object Oriented paradigma, en daar is java zeker geschikt voor. Helaas (en dit is een punt waar de OC informatica ook mee bezig is) is er geen vak waarin met Pointers wordt gewerkt, wat een zeer kwalijke zaak is. Dit is nu net hetgeen ons onderscheid van een HBO cursus programmeren. Zij leren programmeertalen, wij leren programmeertechnieken. Als je graag C wil leren (of C++, of Ruby, BASIC, A, B, Perl, Brainfuck, Whitespace of C#) moet deze opleiding je daar de mechanieken voor aanleren. Wat ze niet moet is je al deze talen aanleren.

(nb: alles wat in deze post gezegd is is een persoonlijke mening, en hoeft niet de mening van de OC informatica te weerspiegelen)

(nb2: wat hebben we een hoog percentage margreets op dit forum zeg..)

Photo of Redge

Redge 22-01-2008 12:51
Goed punt. Of het echter ook de praktijk is, is een andere vraag...

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 22-01-2008 13:04
@Heiko, woops, het was eigenlijk niet de bedoeling om zo snel al een nieuwe poll te doen, bljikbaar kan een webcie lid dat eerder dan de rest sick.gif

Margreet: tssss stomme Jan!
Nouwww.....

Redge: (nb2: wat hebben we een hoog percentage margreets op dit forum zeg..)

Inderdaad bijzonder opvallend...

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 22-01-2008 13:10

Heiko: ATI vs. nVidia ben persoonlijk wel veel met OpenGL programmeren bezig, vind dat erg leuk, maar of deze discussie nou zo interessant is.

Toch blijkt het een grote issue te zijn tussen veel gamers/nerds wink.gif

VI(m) vs. Emacs flikker op man! Gedit!!! En als ik dan toch heel snel via ssh ofzoiets moet doen, dan vim. Emacs is zoiets vies.

Ik neem dan toch echt kate, sorry wink.gif Punt was dat vim vs. emacs een nerd-strijd is...

Windows vs. Linux vs. Mac OSX totaal oninteressant, hangt van je persoonlijke smaak af

Wederom, wel een nerd-discussie, plus dat je een van deze best wel beter kunt vinden

Torrent vs. Usenet Heb dat laatste nog nooit gedaan, maar er schijnt wel heel veel te verkrijgen te zijn... mja, ik vind het iig geen interessante discussie

Same..

Desktop vs. Laptop Vind ik ook geen interessant discussie, laptop is fijn omdat je hem altijd mee kunt nemen, thuis werk ik gewoon liever met een desktop, valt niet veel over te discussieren lijkt me.
Edoch, als ik er een moet kiezen vind ik het een bijzonder lastige keuze...

Torvalds vs. Tanenbaum Nou, hier weet ik niet zoveel vanaf, wat hebben die twee met elkaar te maken wat ik niet weet? Ik dacht dat Tanenbaum meer aan de hardwarekant zat en Torvalds meer aan de softwarekant, ik zie geen discussiepunt (maar kan aan mijn gebrek aan kennis hierover liggen).
Tanenbaum heeft na het leren van Minix (een OS van Tanenbaum) het begin van Linux gemaakt... Tanenbaum heeft ooit beweerd dat Tanenbaum gezakt zou zijn als hij een student van hem zou zijn...

Java vs. C flikker op zeg, C++!!!
Pak dan meteen C#, maar c++ valt in dit geval ook onder C.

Intel vs. AMD Ach, dit is net als ATI vs. nVidia, de ene keer is AMD beter, de andere keer (dat is nu bijv.) is Intel weer beter. Als dit zo blijft dan heb je de snelste technologische vooruitgang voor de laagste prijs, beetje gezonde concurrentie is daarom prima.
Intel staat op dit moment wel heeeel erg ver voor, ik ga dus voor Intel

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs Wii Ik heb alleen op die laatste gespeeld, hangt gewoon helemaal van de doelgroep af volgens mij...
Goh, de XBOX fans houden van de XBOX? Het ging er om wat jij er van vind, en het is een interessante discussie

Tsss, stelletje nerds! (ik ben Margreet) met dat eerste gedeelte ben ik het eens, met het tweede niet. Maar jemig, wat een nerd poll zeg tongue.gif Informatici zeker? wink.gif
Doe eens niet zo krampachtig er niet uit te zien als een nerd wink.gif

Photo of

22-01-2008 22:18
Mijn punt is een beetje dat voor een hele hoop dingen hier een voorkeur bestaat op basis van smaak. Over smaak valt niet te twisten zegt men en daarom vind ik een hoop van de onderwerpen niet erg interessant voor discussie.

Photo of psiborg

psiborg 23-01-2008 09:48
'whizz' bedoelt natuurlijk dat Minix een OS is van Tanenbaum. Volgens mij was ie verder ook behoorlijk in de war met de namen wink.gif

Heiko: Geen discussie is interessant zonder knuppels en hou in geest:

http://photos.commongate.com/11/38441_7dtr2scy8f_m.jpg

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 23-01-2008 17:57

psiborg:

Heb jij nou mijn post zitten editen? Ik kan me niet voorstellen dat ik dat gedaan zou hebben tongue.gif

Photo of

23-01-2008 20:00
Ik denk dat het toch wel klopt, er stond een paar keer achter elkaar Torvalds waar je volgens mij Linus bedoelde wink.gif.

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 23-01-2008 20:30
Linus is de voornaam van Torvalds wink.gif Het is Linus Torvalds (de bedenker van Linux) vs. Adrew Tanenbaum (de bedenker van Minix)....

(ik heb mijn bericht trouwens weer geëdit smile.gif

Photo of Wilco

Wilco 24-01-2008 10:09
Eigenlijk is de discussie gewoon Monolithic kernel vs. Micro kernel (respectievelijk wat Linux en Minix implementeren). Iets waar weldegelijk een goede discussie over te voeren is. Er staat alleen Torvalds vs. Tanenbaum omdat de gemoederen tussen die twee erg hoog opliepen in die discussie (google voor de smerige details).

Photo of psiborg

psiborg 24-01-2008 10:48
Whizz, ik zat er wel aan te denken om het even voor je te editen. Maar heb het maar niet gedaan. Die post was toch echt je eigen verdienste, tenzij er toch echt een ander mee aan de haal is gegaan.

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 27-01-2008 10:54
En wederom heeft iemand het veranderd, not funny eh?