Goeie anime

Photo of Ferdinand

Ferdinand 14-11-2007 20:00
Ah.... Jij bent dus wel een fan van films directed door
Hayao Miyazaki? Zeker hij maakt erg goede anime.
Ik dacht dat het om series ging, maar films kan ook.
Dan moet ik met Joel mee gaan. Hij heeft wel de beste
anime films gepost.

Photo of Tom

Tom 14-11-2007 21:35
Hoezo alleen Hayao Miyazaki? Je kan ze t best gewoon Ghibli films noemen me dunkt smile.gif.

Photo of Redge

Redge 15-11-2007 23:48
Eindigende anime is goed voor je tentamencijfers...

Photo of Nick

Nick 16-11-2007 15:15
Rozen Maiden is eentje die ik nog niet heb zien staan. (Maar ja, die serie heeft het meer van de stijl dan daadwerkelijk actie scenes) Heb je ook al de nieuwe Hack serie gezien Romke? Hoop dat die net iets meer actie bevat (andere had met net te weinig actie) Avatar (nogmaals, beste anime ooit)

Qua films nog niet genoemd: Paprika, The Cat Returns, Gedo Senki (tales from Earthsea (vond het een mooie film))

Das alles wat ik op het moment kan herinneren

Photo of Redge

Redge 19-11-2007 07:44
Er is een nieuwe? Dat moet ik zien!

Photo of Nick

Nick 19-11-2007 17:52
.Hack //roots, weet alleen niet of het zo goed is als het origineel

Photo of Tom

Tom 19-11-2007 17:53
Wat mij van dothack bijstaat is dat t nog tenenkrommend stommer is dan Gundam...

Photo of Redge

Redge 19-11-2007 21:23
It's an aquired taste. Voornamelijk praten ze alleen maar. Maar ik vind het echt een geweldig plot.

Photo of Tom

Tom 19-11-2007 21:46
Acquired, dan wink.gif.

Photo of Redge

Redge 20-11-2007 08:30
wha'ever

Photo of Redge

Redge 13-12-2007 16:51
Witchblade was ook heel goed. Het is nog niet op hetzelde niveau als Hack Sign in mijn lijstje, maar staat zeker in de top 10.

Photo of Tom

Tom 13-12-2007 17:31
In april 2008 komt er een nieuwe serie van Shirow Masamune (GitS), Real D[r]ive. Lijkt ook wel interessant te worden...

Photo of Redge

Redge 19-12-2007 23:09
Wel, .hack//Roots heeft voor- en nadelen. Net zoals .hack//Sign is de muziek geweldig, geluid goed, graphics topkwaliteit, en het plot is weer bijzonder interessant (hoewel sommige mensen misschien tegen het gebrek aan actie aanhinken).

De serie lijdt echter onder ook dezelfde kwaal als .hack//Sign: namelijk dat het een prequel van een game is, en je de game moet spelen om te zien hoe het verhaal afloopt. In .hack//Sign wisten ze hier nog wel redelijk goed mee weg te komen door het verhaal een beetje te wrappen voor het einde en met een extra na-afloop aflevering. In .hack//Roots is dit minder, en je hebt aan het eind ook duidelijk het gevoel dat het verhaal niet goed afgerond is: het einde is te open. Verder is er minder een gevoel van urgentie achter het verhaal, vooral in het begin, wat de suspense er wat uit haalt.

Het is overigens ook geen doen om alle .hack plot lijnen te volgen: die wordt uiteengezet in anime, manga, boeken en games. Op zich jammer, want in ieder geval het gedeelte van het plot dat ik in de series gezien heb, is zeer de moeite waard en ik zou graag het geheel lezen in bijvoorbeeld een LotR-length hardcover of zo...

Enfin, op zich een leuke serie, maar het einde neemt een boel van het geheel af. Als losse serie haalt het het niet bij .hack//Sign en vergeleken met andere (meer complete) series rate ik het niet hoger dan 'matig'. Jammer, er zat meer in.

Tot zover deze review.

Photo of Banana Me

Banana Me 20-05-2008 15:01
Heb er een paar gezien, de volgende vond ik erg leuk om te kijken:
-Fullmetal Panic
-Full Metal Alchemist
-Elfen Lied
-Deathnote
-Chrono Crusade

Photo of Mark  IJbema

Mark IJbema 01-09-2008 22:01
De vraag is een beetje onzinnig. Wat je goede anime vind hangt er nogal vanaf. Anime is een kunstvorm, zoals film, foto's, etc. Er zijn daarbinnen diverse genres. Nog een paar tips dan maar uit het puberjongengiechelgenre:
-love hina
-vandread
-hanukyo maidotai (waarschuwing, extreem slecht, maar een goed voorbeeld vh genre wink.gif )

Ik heb ook nog eens een extreem goed drama gezien (gebaseerd op een hentai game -.-wink.gif, maar daarvan is me de naam ontschoten, als ik t me herinner post ik m wel.

Maar de beste anime die ik ken is natuurlijk Alfred J. Kwak