Gastenboek en Forum samentrekken
Chris
–
31-10-2006 14:33
Ik denk dat we ook vooral moeten focusen op "Hoe krijgen we meer mensen op de CoVer webpagina / het CoVer forum" niet per se op "Hoe krijgen we veel gastenboekers op het forum"
Het is nuttiger om iets gaafs te ontwikkelen (waaronder dit steeds meer levendige forum) om ook mensen die niet binnen het "gastenboekkliekje" (want dat begint het toch steeds meer te worden...) vallen naar de CoVersite te trekken. Als ze daar eenmaal zitten zien ze ook meer van de vereniging en is de kans dat ze (actief) meedoen aan activiteiten ook hoger.
Een eerste iets wat daarbij helpt is denk ik (wat ik ook al in een andere thread heb gepost) een mailtje naar de all met een uitleg dat de website vernieuwd is en wat voor gaafs je er allemaal mee kan. Vooral onder de eerste- en tweedejaars vallen nog veel meer mensen te bereiken die leuk commentaar bij foto's kunnen schrijven en interessante dingen op een forum kunnen posten.
Een groot forum werkt pas (denk ik) als er ook redelijk wat mensen komen. 20 threads opstarten terwijl er maar 10 mensen posten (zwaar overtrokken, dit voorbeeld, maar bij wijze van) heeft ook geen zin.
(PS wat een lang bericht weer, hopen dat er geen spelfouten in zitten, want ik heb geen zin om die weer te controleren )
Cas
–
31-10-2006 21:22
Persoonlijk vind ik een all mailtje overdreven, vooral ook nu in een fase wanneer er nog veel wordt gewerkt aan de website. Wanneer een forum dan ook aantrekkelijker wordt (zoals nu), zal je zien dat vanzelf meer mensen actief erop gaan worden.
Chris
–
31-10-2006 22:26
Een all mailtje hoeft het niet per se te zijn, maar is wel het meest effectief denk ik.
Op een manier moeten mensen er toch achter komen dat het er is. Maar enthousiast tijdens colleges aan al je jaargenoten vertellen mag van mij ook hoor. Dat is meestal de beste promotie
Martijn
–
01-11-2006 00:58
Als ik het goed begrijp heeft het in principe dus géén invloed voor de oudere gastenboekers. Er komt op een ander deel van de site alleen maar meer functionaliteit bij, voor degenen die dat handig vinden?
Ik denk dat je op deze manier juist meer mensen naar de site en vooral het gastenboek zult trekken. Je houdt er namelijk gewoon 2 verschillende manieren van invoer op na; de oude layout van het gastenboek, en de vernieuwde layout van het forum. Voor ieder wat wils.
Ik stem dus voor
Martijn
–
01-11-2006 01:00
"Ik denk dat je op deze manier juist meer mensen naar de site en vooral het gastenboek zult trekken."
Ik bedoel het forum en het gastenboek natuurlijk, ze delen namelijk dezelfde site
Stephanie
–
01-11-2006 09:40
Ik ben het wel eens met Chris om een mailtje te sturen naar de all, zodat iedereen weet dat er een nieuwe site is, maar dat kunnen we denk ik beter doen als de lay-out veranderd is, want dan is de site hopelijk nóg mooier en aantrekkelijker
Cas
–
01-11-2006 11:23
Ja en dan in samenwerking met de Actie organiseren we een webstie release borrel
Mart
–
01-11-2006 12:45
En dan hang je foto's op van de website... ofzo?
Cas
–
01-11-2006 12:52
Ja
Lise
–
06-12-2006 00:01
Ik vind het persoonlijk wel handig als je het gastenboek ook via het forum kan accessen.. voor een doorgewinterde sogger als ik scheelt dat weer klikken dus heb ik meer tijd voor nuttigere dingen! (Hier! Als dat geen goede reden is!)
Het gastenboek wordt er niet slechter van (zolang nog steeds gepost kan worden zoals het nu is, maar dat is logisch) en het forum ook niet, hooguit iets beter maar dat zal wel niet zo heel veel uitmaken.
Chris
–
06-12-2006 10:36
@Lise: Als je wilt SOGen, is het dan juist niet fijn dat je een extra handeling moet verrichten die je afleidt van je werk?
Mart
–
06-12-2006 11:18
Het idee van soggen is dat je er zoveel mogelijk van kan doen, maar toch nog ergens je vakken haalt.. tenminste dat is mijn idee
Mart
–
06-12-2006 11:21
Hmm.. ik ben nu aan het soggen over soggen.. Nouja, dat is iig beter dan "Dancing about architecture" (deze film quote kent waarschijnlijk niemand behalve ik, het is uit de film Playing by Heart -> aanrader, een van mijn favouriten!)
Brainstorm
–
07-12-2006 02:18
Heeft iemand nog aanraders hoe we CoVer leden naar onze site krijgen? Die is namelijk veel interessanter dan deze.
(Geintje: easy rules (because we work in the shadows)