Wat vind je van de nieuwe site?

Photo of Chris

Chris 21-10-2006 11:37
Allereerst, compliment voor de inzet, er is duidelijk hard aan gewerkt. Helemaal top!

De lay-out ben ik ook nog niet helemaal uit wat ik er van vind. Ik moet er iig nog erg aan wennen (ook niet gek, na 4 jaar lang de site in een andere stijl te hebben bezocht) en heb het idee dat het misschien niet heel professioneel over kan komen op bedrijven. Aan de andere kant, juist met een "simpel doch vlot design" kan onze site opvallen tussen andere wat meer statische sites. Maar dan moet alles wel in een elegant, simpel design passen (ik denk dat de opmerkingen over de lijnendikte e.d. daar goed bij aansluiten). Maar hoe dat moet, daar kan ik jullie geen advies over geven zo 1,2,3. Misschien de hoeveelheid verschillende kleuren beperken (aan de andere kant geeft dat juist een speelskarakter). Waarschijnlijk is het gewoon trial en error. Verschillende stijlen en kleuren uitproberen (als dat snel kan) en kijken wat het beste er uitziet.

Ik vind het ook wel grappig dat je op dit forum nu berichtjes kunt posten namens een commissie of namens jezelf. Kan helpen in een "meerdere petten situatie" tongue.gif
(wat zou Lambert blij zijn als hij CoVerlid was)
Maar kun je nu ook mededelingen als CoVerlid doen op de website? Is dat niet iets dat je voor verenigingsorganen moet laten? Leden mededelingen kunnen dan wel via het forum denk ik. Aansluitend hierbij trouwens (niet helemaal website dingetje): het mededelingenbord wordt steeds meer een herhaling van de agenda, terwijl dit niet de bedoeling was geloof ik. Activiteiten worden nu twee keer aangekondigd, vind ik niet per se nodig.

Wat ik me wel nog afvraag: waarom is niet gelijk de menustructuur herzien? 1,5 jaar geleden hebben we (bestuur 2005) met de Easy van toen eens een analyse gemaakt over herziening van de menustructuur, waarin er meer doelgerichte blokjes waren, bv "voor bedrijven", "voor leden" en "over CoVer". Dan is er ook wat te vinden voor die doelgroepen (handig in onze zoektocht naar sponsoring). Is er nog naar deze plannen gekeken? Ook iets wat daar trouwens in staat: ruimte laten om externe commissies waar CoVer aan meewerkt (alfabet, BBD) op te nemen in een rijtje commisies. Die commissies zijn toch ook goede plaatsen waar CoVerleden zich voor de vereniging (en de opleiding) kunnen inzetten. Maar goed, dat is misschien allemaal ook iets om het buiten het forum om nog eens over te hebben, als mede-schrijver van het stappenplan van toen wink.gif

Overigens, wat ik ook erg gaaf vind: de meertaligheidsopties. Fijn dat we ons nu ook beter bekend kunnen maken bij de buitenlandse bedrijven en universiteiten waar we bv op excursies gaan. Dat is toch ook altijd wel een wensje van mij geweest, dus erg fijn dat dat er is laugh.gif. En laten we het niet vergeten, we kunnen nu ook al onze leden (en de KI onderzoekers) bereiken (qua taalbarriere dan), met  de studenten van onze eerste internationale master (MMC laugh.gif).
Wat ik me wel nog afvraag: valt deze optie genoeg op voor nieuwe bezoekers? Doordat het een kader in een subkader is? Misschien kan het helpen door de optie op de een of andere manier ook nog met een landenvlaggetje aan te vullen?

PS: Nu maar hopen dat er niet te veel spelfouten in dit lange stuk zitten tongue.gif

Photo of Professor Chaos

Professor Chaos 21-10-2006 15:57
Okee, samenvattend kan er denk ik gezegd worden dat er qua layout te veel verschillende kleuren worden gebruikt en dat het geheel consequenter en dus beter op elkaar passend moet worden. Ik denk dat we bezig gaan met een nieuw thema waarin alle opmerkingen worden meegenomen.

@chris: Wat betreft de mededelingen, deze zijn nu inderdaad net als de polls opgenomen in het forum. Het is daarbij voor de mededelingen wel alleen mogelijk voor mensen die in een commissie zitten om een mededeling te plaatsen. Op dit moment is het ook mogelijk om als lid van een commissie (ipv als de commissie zelf) hier een bericht in te plaatsen wat eigenlijk niet de bedoeling is. Dit gaan we nog oplossen.

Wat betreft de menustructuur, hier heeft Liesbeth ons ook al op aangesproken, is dit denk ik niet goed doorgekomen (of we zijn het vergeten). We gaan er in ieder geval mee aan de slag (en ik zal eens even kijken of ik die eerdere ideeen terug kan vinden).

De taal optie is inderdaad niet heel erg makkelijk te vinden en aanvankelijk wilde ik dit niet in de header hebben, maar waarom weet ik eigenlijk niet meer, dus waarschijnlijk komen er inderdaad vlaggetjes in de header te staan.

Photo of Maarten

Maarten 21-10-2006 16:20
Overigens is het duits niet echt duits. Althans, niet op de frontpage. smile.gif

Photo of Cas

Cas 21-10-2006 16:26
De duitse variant is nog in de maak smile.gif.

Photo of Harro

Harro 23-10-2006 20:07
Van mij mag de jarigen ook wel iets duidelijker, misschien iets grotere letters ofzo?

Photo of Chris

Chris 23-10-2006 22:50
Ik moet trouwens zeggen dat ik ondertussen al aardig aan het kleurenschema e.d. gewend ben smile.gif

Photo of Harro

Harro 24-10-2006 11:25
Nog een klein dingetje..

Ik kan bij de agenda wel alles invullen om iets toe te voegen, maar als ik op submit klik mag dit niet om dat ik geen commissie heb gekozen (dit klopt, zit in geen enkele commissie)

Misschien dat hele toevoegen er maar verbergen als je niet in een commissie zit?

Photo of Rosemarijn

Rosemarijn 25-10-2006 09:30
Ik vind de kleuren ook echt niets. Daarnaast blijkt nergens uit dat het de pagina van de studievereniging van KI is. Ik was zo gesteld op het robotje :'-(

Photo of Professor Chaos

Professor Chaos 25-10-2006 13:36
Zoals gezegd, we gaan ermee aan de slag smile.gif

Photo of

25-10-2006 15:35
Hmm, het dubbelpostmechanisme doet het ook niet meer ... wink.gif

Photo of Stephanie

Stephanie 25-10-2006 15:46
Sommige pasfoto's worden ook niet goed getoond, of beter gezegd niet... ik weet niet of dit al was gezegd, maar dat zou ook wel fijn zijn als dat gefixed wordt smile.gif

Photo of

25-10-2006 17:27
Bedoel je dat ze plat gedrukt worden tot een streepje? Dan moet je even je pagina refreshen.

Best maf, maar dat komt op meer sites voor sad.gif

Photo of Mart

Mart 25-10-2006 18:50
Hee ben je nog lid Rosemarijn?

Ik ben het iig met Roos eens, ik vond het ook een leuk robotje! Verder vind ik zelf de gele achtergrond gewoon niet zo mooi, maarja, dat is natuurlijk nogal persoonlijk.
Ook vind ik de zwarte lijnen rond de menu's een beetje te sterk naar voren komen...
Niet dat ik het zelf beter zou kunnen of zo hoor smile.gif

Photo of Pieter

Pieter 25-10-2006 18:54
Bedoel je zoals dit? http://frim.frim.nl/ss/Picture%20108.png

Dat komt omdat sommige foto's te groot zijn om correct te worden geresized of zo. Ik ben nog van plan uit te zoeken wat het limiet is, en de foto's die dat overschrijden te resizen.

Photo of Chris

Chris 26-10-2006 12:00
Ik heb nog een ander puntje over de foto's. Het valt me op dat een heleboel leden (met name uit 2005 en 2006) hun foto niet zichtbaar hebben voor niet-leden. Dat oogt zo kaal...
Is het niet leuk als de Easy even een mailtje naar de all doet dat de website is vernieuwd (weet iedereen dat ook gelijk) en dat je nu allemaal veel meer dingen kan doen (zoals dat gave Google maps). En daar dan gelijk even inzet dat mensen hun privacy instellingen bij de foto's wat aanpassen?
(en misschien ook nog even vermelden dat ze commentaar bij foto's kunnen zetten, bv van introkamp, dat doet nu ook alleen nog maar een select gezelschap)

En misschien dat er dan ook gelijk nóg meer discussie op het forum ontstaat smile.gif