MTG

Photo of Anita

Anita 18-11-2011 16:34
Er is ook een Magic the Gathering groepje,
mocht je dat ook VET vinden, of het willen leren, of of of,
meld het hier dan even dan gooien we je ook bij de mailing op smile.gif

We spelen af en toe bij iemand thuis of in de walrus

EDIT: Op verzoek van Ivo in de beginpost geplaatst

Hier een paar links voor sites waar je goed kaarten los kan kopen:

Themagicwell.net -> Heeft geen groot assortiment, is wel erg goedkoop

Magicunited.nl -> Groot assortiment, redelijk goede prijs

Nedermagic.nl -> Groot assortiment, maar jammer genoeg erg duur.

Photo of Banana Me

Banana Me 18-11-2011 18:47
is het niet een idee om een magic@svcover.nl aan te laten maken?

Photo of Jordi

Jordi 19-11-2011 19:55
En wij het continu bij mogen houden zeker...

Photo of

20-11-2011 16:56
Facebookgroep?

Photo of Pim

Pim 20-11-2011 22:25
Lijkt me leuk, gooi mij maar in die mailing.

Photo of Anita

Anita 28-11-2011 14:43
@Pim: ik zie je email niet op je profiel? smile.gif


verder denk ik dat de mailing zoals we het nu doen het makkelijkste is: gewoon een rijtje emailadressen.
Er zitten ook mensen bij zonder whatsapp, of zonder facebook, etc etc.

Mochten het er echt veel worden maken we wel een forward aan (webcie: als je er een soort van commissie van maakt met een wachtwoord, dan kunnen we zelf gewoon de forward aanpassen right)

Photo of Pim

Pim 28-11-2011 17:32
Nu als het goed is wel, ik werd gewaarschuwd voor spam maar dat zal best meevallen.

Photo of Pim

Pim 28-11-2011 17:33
En ja, het is een @live.nl adres en geen gmail, maar nieuw mailadres maken incl. allemaal mappen kost te veel tijd/moeite. Stop huilen.

Photo of Steven

Steven 28-11-2011 18:27
Doe mij ook maar in de mailing gooien; Ik denk overigens dat de meeste mensen wel facebook hebben, en anders is een account ervoor maken ook niet belachelijk veel werk

Photo of

30-11-2011 15:40
Ik heb nu de game op steam, welke best wel awesome is smile.gif, maar nu ben ik dus benieuwd naar de kaarten variant.

Ik heb wat zitten googlen, maar ik kom er niet echt uit. Je hebt intro-decks in 2 reeksen als ik het goed zie, namelijk Innistrad en Core. Nu vraag ik mij dus af:

Speel je dit gewoon door elkaar en kun je Innistrad decks vs Core decks gebruiken en maakt dat uit?

Daarnaast zit ik mij ook af te vragen wat handig is als beginner... Heb dus alleen ervaring met de computer variant van Magic, The gathering 2012.

Advies wordt gewaardeerd en alvast sorry als er te rare/domme/narb vragen tussen zitten

Photo of Anita

Anita 30-11-2011 21:32
@Guus:

Magic brengt om de zoveel tijd een nieuwe serie uit met nieuwe kaarten, om het spel steeds nieuw te laten blijven (en natuurlijk steeds geld te blijven verdienen aan de verkoop). De 2012 core set en Innistrad zijn inderdaad nu te koop, die zijn net nieuw. Je kan verder alle kaarten van verschillende series door elkaar gebruiken, zolang je maar een leuk deck kan samenstellen van minimaal 60 kaarten. (maar als je bijvoorbeeld tournaments wilt spelen, zijn er wel weer uitzonderingen met kaarten die niet meer mogen omdat ze bijvoorbeeld te machtig zijn, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Magic:_The_Gathering onder Organized play als je dat wilt weten. Wij spelen met het magic-groepje van Cover in ieder geval gewoon voor de lol (en ook met elkaars decks) en doen niet aan zulke regeltjes)

Om te beginnen kan je een themadeck kopen, zie bijvoorbeeld http://summoner.nl/showcateg...egory_id=146&name=Thema+Decks waar ze nette prijzen hebben. Een 'event deck' is mooi sterk en daarmee kan je prima meekomen tegen ons. Dat kan dus een leuk begin zijn. Zelf vind ik de 'duel decks' leuk, wat 2 decks zijn die gemaakt zijn om tegen elkaar te spelen. Echter als je daarmee tegen andere decks wilt spelen moet je ze waarschijnlijk nog wel even aanpassen, omdat ze nu wel wat specifiek zijn. 'commander' decks is een andere variant op het spel (dus 'nog' niet kopen tongue.gif) De introdecks zijn wat goedkoper en een goede basis voor een deck. Ze zijn wel iets slapper dan andere decks, dus die zou je dan zelf aan kunnen passen met andere kaarten die je hebt.

Dat is het wel een beetje, misschien heeft Ivo nog wel een aanvulling, hij is de Magic-master van Cover tongue.gif Ik speel het zelf ook nog maar net, dus weet ook niet alles (A)

Wil je ook op de lijst? smile.gif
Dan kan je ook misschien gewoon een keertje meedoen met onze kaarten, of wat meer vragen stellen, je net nieuwe deck uitproberen, etc smile.gif

Photo of

30-11-2011 23:32
Bedankt voor de info!

Heb maar een Innistrad: Carnival of Blood bestel bij die site (waarvoor dank btw, was nog niet goedkoper/leverbaarder tegen gekomen). Ben maar niet voor zo'n event deck gegaan, is redelijk duur voor iets waarvan ik nog niet zeker ben of ik er (te) veel tijd in ga steken.

Als ik op de mailinglijst kan, dan zou dat geweldig zijn! Waarneer is de volgende bijeenkomst?

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 01-12-2011 12:01
Zet mij ook maar op de mailinglijst, ik heb iig de game, misschien ook maar eens kaarten halen ofzo...

Photo of Anita

Anita 01-12-2011 17:18
Done smile.gif

Verder spelen we wanneer iemand zin heeft en dat rond mailt en er genoeg reacties zijn van mensen die meedoen tongue.gif

Photo of Maikel

Maikel 02-12-2011 00:07
Wie heeft bepaald dat Ivo de magic baas van Cover is? Dat wil ik nog wel eens zien dan.