Onderwerpkeuze lezing Arnoud Engelfriet

Photo of SixFive7

SixFive7 06-12-2010 11:48
Arnoud Engelfriet
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde.
Partner bij juridisch adviesbureau ICTRecht.
Auteur van de site Ius mentis en het boek De wet op internet.

Wat wil jij als onderwerp voor een potentiële lezing?

Onderwerpkeuze lezing Arnoud Engelfriet

Veelgestelde vragen over auteursrecht
7.9%
7.9%
Juridische aspecten van weblogs
6.3%
6.3%
Mag dat op Internet?
31.7%
31.7%
De andere kant van social networks
25.4%
25.4%
Wat moet je als informaticus met de wet?
7.9%
7.9%
Implementeren van open source beleid
4.8%
4.8%
Legal side of Open Source
1.6%
1.6%
Software and Business Method Patenting in Europe
14.3%
14.3%
Number of votes: 63

Photo of Banana Me

Banana Me 06-12-2010 13:09
De StudCie gaat een lezing van hem regelen? AWESOME!

Photo of

06-12-2010 22:22
Gaaf. Ik heb gestemd op softwarepatenten, omdat het een vrij complex en veelzijdig vraagstuk is. (de argumenten voor wel of niet houden, wat zijn de huidige beleidsplannen, hoe werken open source licenties zoals GPLv3 mbt patenten, hoe gaat het met patenten in bijv. geneesmiddelenindustrie, etc.) En het is ook nog eens een specialiteit van de spreker! smile.gif

Photo of Banana Me

Banana Me 07-12-2010 00:29
hehe, die heb ik ook geklikt smile.gif

Photo of Laurens

Laurens 07-12-2010 02:50
Laat me et horen als er een datum is smile.gif Lijkt me meer dan interessant wink.gif

Photo of

07-12-2010 17:09
Ik hoop niet dat deze poll bindend is... Social networks zijn zo uitgekauwd, jammer dat daar zoveel mensen op stemmen tongue.gif

Photo of Banana Me

Banana Me 07-12-2010 17:32
http://blog.iusmentis.com/

om je vast in te lezen tongue.gif

Photo of Anita

Anita 10-12-2010 04:32
als mensen dit soort dingen leuk vinden: volg het keuzevak informaticarecht voor niet-juristen..! (wel pas volgend jaar, hij is voor dit jaar al bijna afgerond) Het gaat over gelijke onderwerpen en je gebruikt o.a. een boek van deze spreker... én de colleges zijn voor de verandering écht heel erg leuk!

Veel mensen volgen dit jaar dit vak al, vandaar ben ik tegen een algemeen praatje. Dan liever iets diepers zoals patenten. Maar leuke spreker studcie! laugh.gif

Photo of

17-12-2010 14:00
Informaticarecht voor niet-biologen is idd een aanrader !

"Veelgestelde vragen over auteursrecht"

Zou wel jammer zijn van zo'n spreker, FAQ's kun je ook wel googlen wink.gif

Photo of

20-12-2010 22:45
Arnoud heeft op zijn site een lezing staan die hij eergisteren gaf over wat wel en niet mag op hackgebied. Interessant verhaal, hoewel ik niet veel nieuws hoorde:

http://blog.iusmentis.com/20...aar-ligt-de-grens-slideshare/

Photo of

21-12-2010 22:18
Mij lijkt het patentenverhaal wel interessant omdat dat volgens mij echt de man zijn vakgebied is.

Van dat geneuzel over social media sla ik liever over, social networks zijn per definitie overrated IMO, dus lezingen erover ook tongue.gif

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 22-12-2010 10:21
Yay, de StudCie luistert naar mij laugh.gif

Ik ben het overigens eens met JP en Joris, van bovenstaande lijkt me Software-patenten de enige écht interessante, de rest heb ik al wel gehoord bij Informaticarecht voor niet-biologen wink.gif

Photo of

22-12-2010 16:05

Arryon: Mij lijkt het patentenverhaal wel interessant omdat dat volgens mij echt de man zijn vakgebied is.

Van dat geneuzel over social media sla ik liever over, social networks zijn per definitie overrated IMO, dus lezingen erover ook tongue.gif

Zei hij op een forum wink.gif

Photo of Anita

Anita 25-12-2010 14:24
patenten hoog!! smile.gif