Over welk onderwerp zou de StudCie meer lezingen moeten organiseren

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 17-11-2009 01:19
In navolging van de vraag "Ben je geintresseerd in academische lezingen van de StudCie?" waarbij ruim 66% antwoordde "Ja, mits het onderwerp leuk is" vragen wij ons af: wat is een leuk onderwerp?

Informatica en Kunstmatige Intelligentie beslaan een breed repertoire aan deelgebieden welke niet noodzakelijk bij een ieders persoonlijke interessegebied hoeven aan te sluiten. Sterker nog zo zijn er nog steeds enorme stammenoorlogen tussen verschillende interpretaties en meningen. Laat uw mening horen in de comments en vergeet niet te stemmen!

Ook voor eventuele sprekers en andere mogelijkheden bieden wij een luisterend oor op studcie@svcover.nl

Over welk onderwerp zou de StudCie meer lezingen moeten organiseren

(Cognitieve) Neurowetenschap
41.2%
41.2%
Autonome Systemen & Robotica
23.5%
23.5%
Logica & Discrete structuren
14.7%
14.7%
(Semantische) Webtechnologie
5.9%
5.9%
Machine Learning
5.9%
5.9%
Kennis- en informatiesystemen
2.9%
2.9%
(Theoretische) Biologie
5.9%
5.9%
Number of votes: 34

Photo of

17-11-2009 12:22
waar is de multiple-options optie?

Photo of Daniel

Daniel 17-11-2009 13:43
de stemmen zijn nu al lekker verdeeld tongue.gif

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 17-11-2009 23:14

Margreet: ?
Hier in de comments wink.gif

Photo of Wouter

Wouter 17-11-2009 23:24
Neurale modellen van cognitie. Volgens mij wordt dat aan Groningen zo goed als niet gedaan: we/jullie maken cognitive modelling alleen maar met architecturen als ACT-R mee, en we maken hersenen modelleren niet echt mee, Ronald is volgens mij erg biologisch bezig.  

Photo of Daniel

Daniel 18-11-2009 10:02
hehehe, Kennis- en informatiesystemen is nog opvallend leeg tongue.gif
Zou dat toevallig niet zo'n interessant onderwerp zijn?

@ Wouter: Daar heb je gelijk in. En volgens mij willen coverleden wel graag wat meer weten over dit soort dingen, gezien de stemmen tot nu toe.

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 18-11-2009 10:59
Ik heb ook nooit echt gesnapt wat er nou zo KI (of informatica) is aan kennissystemen.. het is toch eigenlijk gewoon "kies je avontuur" maar dan niet spannend?

Photo of Died Piraat

Died Piraat 18-11-2009 17:45
Bovenste twee opties. O wat ben ik standaard zo te zien. tongue.gif

Photo of Banana Me

Banana Me 19-11-2009 11:34
Ach, beter kennissystemen dan neurowetenschap/biologie.
Gok dat er meer informatici zijn die dat denken smile.gif
Niet dat er niet een keertje een lezing over moet komen, maar ik hoop wel dat er desondanks het hoge stemmenpercentage daar geen nadruk op gelegd zal worden.

Photo of Joël Kuiper

Joël Kuiper 22-11-2009 19:55

Banana-me:

Noem eens een onderwerp waar jij graag een lezing over zou willen zien (en daarmee hopelijk de mening van meer informatici?)

Photo of Lise

Lise 27-11-2009 10:48
Het kan mij eigenlijk niet eens zoveel schelen. Wat ik veel belangrijker vind (ongeacht het onderwerp) is een inspirerende spreker! Als iemand een goed verhaal verteld over een vakgebied wat mij (nog) niet zo interesseert zal die mij veel enthousiaster maken dan een niet zo inspirerend praatje over een gaaf onderwerp (logica, TB).

Er is ooit sprake geweest van een sprekersdatabase door het NSVKI om juist dat soort mensen niet uit het oog te verliezen. Bestaat die nog?

Photo of Banana Me

Banana Me 30-11-2009 00:21
Een paar dingen die ik kon verzinnen (met een beetje hulp tongue.gif) zijn bv.:
Security
Software Engineering
Computer Vision

Photo of Dirk Zittersteyn

Dirk Zittersteyn 01-12-2009 09:33
oh for the love of... alsjeBLIEFT geen Software Engeneering...

Photo of

01-12-2009 12:17
Kijk, "cognitieve neurosoftware-engineering" daarentegen... wink.gif

Photo of Harry de Boer

Harry de Boer 05-12-2009 23:30
Software  Engeneering is toch de grootste master-informaticastroming aan de rug... <plaagmode>zou wel goed zijn voor de KI'ers om dat beter te kunnen</plaagmode>