Vinden jullie het een goed idee om Coverfoto's high-res aan te bieden middels een zipje op de site?

Photo of Eric Sparrow

Eric Sparrow 16-10-2008 17:03
Cover heeft een heleboel leuke foto's, maar die komen op de site niet altijd even goed tot hun recht. Op de ALV werd het idee geopperd om de foto's in hoge resolutie middels een zipje per activiteit aan te bieden op de site. Wat vinden jullie hiervan?

Vinden jullie het een goed idee om Coverfoto's high-res aan te bieden middels een zipje op de site?

Tof, doen!
58.7%
58.7%
Neuj...
30.2%
30.2%
Foto\'s?
11.1%
11.1%
Number of votes: 63

Photo of

16-10-2008 17:23
Nice!

Maar is d'r ook niet iets als de fotociedieviedie?

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 16-10-2008 17:44
Uiteraard, maar men wilde graag de high-res ook kunnen krijgen voordat die uit is...

Photo of Anita

Anita 16-10-2008 19:28
Als FoToCie zou ik wel graag de foto's wat groter op de site willen kunnen zetten smile.gif Want ze zijn nu wel erg klein. Daar zijn we ook druk mee bezig in overleg met de WebCie.
Maar om ze als een zipje te kunnen downloaden... zou kunnen..
maar kijken mensen dan nog wel naar de online-foto's? Zo niet dan komen er natuurlijk minder comments en dergelijke en dat is wel jammer smile.gif
Dus als de foto's straks wel redelijk groot online komen, dan ben ik tegen, (full-size is idd de DVD voor)..

Photo of Henk Hamtermiet

Henk Hamtermiet 16-10-2008 19:47
Waarom niet groot én full-size online zetten? (en dus niet als zipje)

Photo of Sybren

Sybren 16-10-2008 19:53
Ik denk niet dat de dingen die jij opnoemt anita allemaal zullen gebeuren. De foto's, hoe ze nu op de site staan, worden heus nog wel zo bekeken omdat dat minder moeite kost dan ook nog op die extra link te drukken van zip downloaden en uitpakken. En je hebt natuurlijk ook nog een mooie slideshow die je kunt gebruiken op de site waar ik vandaag ook achter kwam. High-res is alleen handig als bijvoorbeeld leden van de Bstorm of andere commissies de foto's wil gebruiken voor leuke doeleinden als in posters of de brainstorm zelf natuurlijk. En ik vind dat daarom het ook mogelijk zo moeten zijn dat je op demand die dingen kunt krijgen wat best wel handig is met alle deadlines van tegenwoordig.

En wat jan zegt kan natuurlijk ook dat je dmv klikken op de foto de foto in z'n originele grootte krijgt...

Photo of

17-10-2008 10:21
Dat zou inderdaad kunnen, maar dat kan met de huidige website niet. Daar moet de webcie dan de nodige aanpassingen voor maken.

De fotodvd is niet alleen maar om te zorgen dat mensen de highres foto's hebben, maar ook om een leuk aandenken te hebben aan een leuk jaar met veel activiteiten. Het is ook leuker om een fysieke dvd te hebben met een mooie voorkant dan een zipje wat je van de site kan downloaden.

Voor de brainstorm en voor het maken van posters is het inderdaad wel handig om bij de highres foto's te kunnen, maar dat hoeft dan niet direct voor elk lid van de vereniging (Of de rest van de wereld, als we fullsize niet achter login zetten.)

Photo of psiborg

psiborg 17-10-2008 21:08
Een zip downloaden en bekijken is minder moeite vind ik. De foto's op de site goed bekijken betekend dat je per foto minimaal een keer moet klikken. Bij een zipje is het is precies: rechtsklikken> downthem all; alt + 1; ^a c; cd <downthemall dir>; unzip <zipfile>; gqview <resultaat van unzip>
en klaar is kees!

Photo of

17-10-2008 21:46

psiborg: Een zip downloaden en bekijken is minder moeite vind ik. De foto's op de site goed bekijken betekend dat je per foto minimaal een keer moet klikken. Bij een zipje is het is precies: rechtsklikken> downthem all; alt + 1; ^a c; cd <downthemall dir>; unzip <zipfile>; gqview <resultaat van unzip>
en klaar is kees!

Als je dan toch zo bezig gaat, download 't zipje dan ook met wget! wink.gif

Photo of Wilco

Wilco 18-10-2008 10:35
Eigenlijk vind ik dat we ook wel kunnen wachten op de nieuwe site, waar alle foto's in een hoge resolutie te bekijken zullene zijn. Mocht iemand het voor promotiemateriaal ofzo nodig hebben dan kan je gewoon de FotoCie mailen, en anders wacht je maar braaf op de DVD toch?

Photo of psiborg

psiborg 18-10-2008 12:39
Ik kan niet wachten op de nieuwe site.
(Niet totdat ik een goede timeline of rulegrid heb voor de ETA van het ding.)

Photo of Wilco

Wilco 18-10-2008 13:12
De nieuwe site staat vooralsnog gepland voor World Domination.

Photo of

18-10-2008 15:39

Wilco: Eigenlijk vind ik dat we ook wel kunnen wachten op de nieuwe site, waar alle foto's in een hoge resolutie te bekijken zullene zijn. Mocht iemand het voor promotiemateriaal ofzo nodig hebben dan kan je gewoon de FotoCie mailen, en anders wacht je maar braaf op de DVD toch?

Eens.

Photo of Wouter

Wouter 19-10-2008 10:53
Zorgt dit er dan ook voor dat er nog meer haast achter een nieuwe site wordt gezet?

Photo of Anita

Anita 19-10-2008 13:48

Wouter  Kruijne: Zorgt dit er dan ook voor dat er nog meer haast achter een nieuwe site wordt gezet?

hope so smile.gif