Vooruitkijken

Photo of Ferdinand

Ferdinand 09-06-2007 22:42
Nog een maandje en dan is het alweer vakantie. Maar de laatste dagen voelt het wel al als vakantie, met "tropische" temperaturen en zwemmen. Ik ga hier echter niet over het weer kletsen, maar juist wat er allemaal omgaat als bestuurslid.

Vanaf begin mei doe ik minder in het bestuur. Ik sta zelfs bijna op non-actief. Dit niet omdat het bestuur moeilijk is of omdat het niet leuk is met mijn mede bestuursgenoten, maar gewoon omdat ik zelf in een klote positie zit in mijn koppie. Echter blijf ik CoVer altijd steunen.

Op het moment zit ik dus nog steeds in het bestuur met 2-3 taakjes op mijn takenlijst. Daarnaast probeer ik uit te helpen wanneer ik kan en natuurlijk alle toffe activiteiten van CoVer en haar commissies proberen te bezoeken. Met nadruk op proberen, want ook al wil ik overal bij zijn lukt dat me niet.

Verder zit ik ook nog als adviseur in de eerstejaarscommissie. Hierin geef ik advies tijdens vergadering over hoe ze moeten vergaderen en over de organisatie van hun activiteiten. Ook ben ik de première aanspreekpunt met het bestuur. Deze toffe groep 1e jaars zijn al in nauwe samenwerking met de eerstejaarscommissie van de FMF. Dus dit belooft veel voor de toekomst van CoVer als vereniging voor informatici en KI’ers.

Ook een goed pijlpunt voor de samenwerking tussen informatici en KI’ers is de Introductiecommissie. Hierin zitten 3 informatici en 2 KI’ers. Met een informatici als voorzitter toont dit weer een mooi voorbeeld van de samenwerking. Hulde aan onze eerstejaarsleden.
En met een fantastisch thema: "Retro", wordt het IntroKamp een groot succes.

Tenslotte zitten er ook al informatici in de Brainstorm en de PR-cie.

Ook op wat onofficiële vlak werken de twee verenigingen al samen. De FoToCie heeft al vergaderingen gehad met de informatici leden van de Fotocie van FMF. Ook binnen de Actie is er een samenwerking. Door wat slechte communicatie is het beloofde GIF (Grote Integratie Feest) nog niet georganiseerd, maar dat betekend niet dat het helemaal van de baan is. Al zal dit wel pas na de zomer gebeuren, blijf ik in ieder geval optimistisch dat het een leuk feest word.

Wat doet het bestuur om de samenwerking te bevorderen. Wij hebben geregeld gesprekken met het bestuur van FMF om te kijken hoe we de komende jaren (en voornamelijk volgend jaar) de informatici thuis kunnen laten voelen bij CoVer. Wat voor activiteiten Informatici leuk vinden is natuurlijk het belangrijkste.

Als we naar volgend jaar kijken zien we in ieder geval een Lustrum in het vooruitzicht. Ik kan me nog een fantastisch lustrumweek herinneren in 2003. Dus laat 2008 maar komen. Hiervoor zullen aan het einde van dit jaar een groepje CoVer leden aan de slag gaan.  

Ok, we waren echter over MOI aan het kletsen. Wat houd mij nu verder nog bezig. Aangezien ik nog geen overdracht heb gedaan van de penningmeester functie, doe ik deze taken nog steeds. Gelukkig zitten we in een rustige periode. En natuurlijk vergaderingen bijwonen, want min mening en inzichten tellen nog steeds mee natuurlijk.

Wat heb ik dan opgegeven. Ik ben gestopt met de BoekCie, maar doe nog wel me best om de eerste boekenverkoop van volgend collegejaar te organiseren. Ik zit niet meer in de FoToCie, maar dat betekend niet dat ik stop met foto's nemen smile.gif Verder ben ik met mijn commissies gestopt bij mijn frisbee vereniging. Maar CoVer commissies blijven leuk en wou ze niet meteen allemaal laten vallen.

Als ik ooit echt klaar ben met CoVer (en dat zal pas wanneer ik klaar ben met mijn studie wink.gif) ga ik toch wel de financiën doen van CoVer het meeste missen smile.gif Penningmeester in hart en nieren.

Maar goed, ik zal hier maar even een eind aan breien. Ik ben blij dat Eva ons is komen versterken in het bestuur. Het is er alleen maar nog gezelliger van geworden.

Vele knuffels,

Ferdinand